Продажбите на Nike спадат с 38% през изминалото тримесечие, след като загубените приходи от затворените магазини заради пандемията не успяха да бъдат компенсирани от значителния ръст на продажбите през интернет, предава The Wall Street Journal.
Nike вече е отворила повечето от физическите си магазини по света, каза главният изпълнителен директор Джон Донахо. Около 90% са отворени в Европа и Близкия Изток, 85% в Северна Америка и 65% в Азия и Латинска Америка.
Компанията е успяла да запише и 75% ръст от продажбите през мобилни приложения и през интернет сайта, което е помогнало за омекотяване на удара. Заради несигурната ситуация компанията отказа да даде прогноза за настоящото тримесечие или за 2020 г.
Пандемията накара Nike и десетки други ритейлъри да затворят магазините си. Компанията е продължила да плаща на служителите си и е удвоила усилията си за продажби през интернет. Въпреки това продажбите за трите месеца намаляват до $6,31 млрд., спад от 38%.
Така компанията записва загуба от $790 млн., при печалба от $989 млн. година по-рано.