Изминаха шест месеца откакто Adidas прекъсна връзките си с Кание Уест (Йе), но все още не знае какво да прави с планината от непродадени стоки Yeezy.Според изявление на компанията загубата от партньорството им с Yeezy продължава да "вреди" на компанията. Продажбите в Северна Америка, който е и основният пазар за Yeezy, са спаднали с 20% през първото тримесечие.
Компанията прекрати връзките си с Йе, известен преди като през октомври след поредица от противоречия около рапъра, включително множество антисемитски коментари.
Заради проблемът "Yeezy" компанията очаква да отчете оперативна загуба от над 700 милиона евро през 2023 г. Това стана ясно при обявяване на печалбите от компанията. По-голямата част от загубите се дължат на непродадените запаси от спортни обувки Yeezy.
"Потенциално отписване на съществуващия инвентар на Yeezy би намалило оперативната печалба на компанията с допълнителни 500 милиона евро тази година" отбелязва Adidas отбеляза. 200 милиона евро ще бъдат загубите за еднократни разходи.
Не е посочена информация за това какво планира да прави компанията с планините от стоки на Yeezy. Някои анализатори предполагаха, че приходите от продажбите на обувките може да отидат за благотворителни организации, пише Quartz.
Финансовите резултати на Adidas
- 20% Спад на продажбите в Северна Америка. Както споменахме "регионът е особено засегнат от прекратяването на бизнеса с Yeezy" С изключение на Yeezy, продажбите са намалели с 5%.
- 60 милиона евро е оперативна печалба на Adidas през първото тримесечие на 2023 г. и трябва да се отбележи, че е над очакванията на анализаторите от 15 милиона евро.
- 1% - толкова са намалели приходите на компанията до около 5,3 милиарда евро през първото тримесечие в сравнение с преди година.
- 9% е Спадът на продажбите в Китай
- 6% - толкова поскъпнаха акциите на Adidas след публикуването на резултатите от печалбите.
През октомври 2022 г. Adidas прекъсва връзките си с рапъра, заради антисемитската му изявления. Компанията инструктира операторите на дребно да изтеглят всички съществуващи продукти от рафтовете и сайтовете.
Германският производител на спортни стоки има всички патенти и авторски права за дизайни и цветове, използвани за направата на Yeezy.