Adidas отчете загуба за четвъртото тримесечие и намали дивидента си след прекратяването на партньорството с марката Yeezy на Кание Уест през миналия октомври.

Германският компания за спортни стоки отчете оперативна загуба от 724 милиона евро за четвъртото тримесечие и нетна загуба от продължаващи операции от 482 милиона евро.

Вероятно ще има и спад в дивидентите, което трябва да стане ясно на годишното събрание през май, пише CNBC.

Adidas прогнозира оперативна загуба за цялата година от 700 милиона евро през 2023 г., което ще е първата им годишна загуба от 31 години насам.

Adidas може да загуби €700 милиона заради маратонките Yeezy

Спортната марка, която може да загуби €700 милиона, заради (едни) маратонки

В основата на проблема е световноизвестният рапър Кание Уест

През октомври компанията прекрати изключително доходоносното си партньорство с рапъра и моден дизайнер Кание Уест, лицето на Yeezy, след като той направи поредица от антисемитски коментари.

"Прекратяването на партньорството с Yeezy през октомври, струваха скъпо на Adidas, което доведе до оперативна загуба през четвъртото тримесечие и спад в продажбите. Продажбите в Китай паднаха рязко миналата година на фона на строгите мерки за блокиране на Пекин", отбеляза Виктория Сколар, която е ръководител на инвестициите в компанията Interactive Investor.

Adidas трябва да се справя и с увеличените разходи по веригата за доставки след пандемията и по-големите отстъпки за привличане на клиенти.