Alibaba Group Holding приветства "изключително тримесечие" и повиши годишната си прогноза, след като отчете 61% ръст на приходите, дължащ се на силния растеж на онлайн продажбите.

Постижението е доказателство за успеха на китайската компания, която разширява основния си бизнес в онлайн търговията на дребно с инвестиции в супермаркети и физически магазини, на фона на нарастващата конкуренция в електронната търговия.

За растежа са допринесли въвеждането на офлайн услуги и сделките с физически обекти. "Имахме изключително тримесечие. Виждаме ранните резултати от нашите усилия за интегриране на онлайн и офлайн с нашата нова стратегия за търговия на дребно", посочи изпълнителният директор Даниел Жанг.

Alibaba плаща $807 милиона за мажоритарен дял в Cainiao Smart Logistics

Гигант в електронната търговия създава най-добрата логистична мрежа в света

Целта е доставките да се изпълняват до 24 часа в Азия и до 72 часа по цял свят

Акциите на компанията, чиято стойност се повиши повече от 2 пъти през тази година, нараснаха с 3.1% в предпродажбената търговия и се очаква да се отворят на рекордно високи нива.

Гигантът в електронната търговия обяви приходи от 55.12 млрд. юана (8.34 млрд. долара) за периода юли-септември, надвишавайки прогнозираните от анализатори 52.2 млрд. юана.

Нетната печалба, която ще се разпредели сред акционерите и досега се увеличи повече от 2 пъти на годишна база, скочи със 132% до 17.7 млрд. юана през тримесечието.

Alibaba инвестира $15 милиарда в глобална мрежа от технологични центрове

Alibaba инвестира $15 милиарда в технологиите на бъдещето

Компанията на Джак Ма иска да конкурира Силициевата долина

Приходите от основния бизнес на компанията - електронната търговия - достигнаха 46.46 млрд. юана, което е с 63% повече от тези за същото тримесечие на 2016 г.

"Имаше много блестящи неща, включително растежът на бизнеса в чужбина и изчислителните облаци. В бъдеще Alibaba може да изпревари Amazon.com по пазарна стойност", отбеляза технологичният експерт Ли Чендонг.

Той обаче предупреди, че растежът е стимулиран от големите инвестиции на компанията. Alibaba вложи 25.7 млрд. юана през изминалото тримесечие, което е в пъти повече от 5.7-те млрд. юана, похарчени през същия период на миналата година.