Alibaba Group Holding приветства "изключително тримесечие" и повиши годишната си прогноза, след като отчете 61% ръст на приходите, дължащ се на силния растеж на онлайн продажбите.
Постижението е доказателство за успеха на китайската компания, която разширява основния си бизнес в онлайн търговията на дребно с инвестиции в супермаркети и физически магазини, на фона на нарастващата конкуренция в електронната търговия.
За растежа са допринесли въвеждането на офлайн услуги и сделките с физически обекти. "Имахме изключително тримесечие. Виждаме ранните резултати от нашите усилия за интегриране на онлайн и офлайн с нашата нова стратегия за търговия на дребно", посочи изпълнителният директор Даниел Жанг.
Акциите на компанията, чиято стойност се повиши повече от 2 пъти през тази година, нараснаха с 3.1% в предпродажбената търговия и се очаква да се отворят на рекордно високи нива.
Гигантът в електронната търговия обяви приходи от 55.12 млрд. юана (8.34 млрд. долара) за периода юли-септември, надвишавайки прогнозираните от анализатори 52.2 млрд. юана.
Нетната печалба, която ще се разпредели сред акционерите и досега се увеличи повече от 2 пъти на годишна база, скочи със 132% до 17.7 млрд. юана през тримесечието.
Приходите от основния бизнес на компанията - електронната търговия - достигнаха 46.46 млрд. юана, което е с 63% повече от тези за същото тримесечие на 2016 г.
"Имаше много блестящи неща, включително растежът на бизнеса в чужбина и изчислителните облаци. В бъдеще Alibaba може да изпревари Amazon.com по пазарна стойност", отбеляза технологичният експерт Ли Чендонг.
Той обаче предупреди, че растежът е стимулиран от големите инвестиции на компанията. Alibaba вложи 25.7 млрд. юана през изминалото тримесечие, което е в пъти повече от 5.7-те млрд. юана, похарчени през същия период на миналата година.