Amazon Inc. е отговорна за почти половината интернет продажби в Съединените американски щати, което я превръща в популярна платформа и ѝ дава куп данни за потребителите. Сега компанията е напът да се превърне в следващия гигант в интернет рекламата, пише The Wall Street Journal.

Интернет търговецът вече се изкачи на трето място в пазара на дигитална реклама след доминиращите играчи Google и Facebook. И въпреки че компанията засега държи едва 4 процента от пазара, тя разширява дейност и агресивно увеличава екипа си.

Очаква се приходите от реклами на Amazon да се удвоят тази година до $5,83 милиарда, според eMarketer. А следващите пет години да подскочат до $28,4 милиарда, според Cowen & Co.

Голяма част от тях идват от собствената ѝ интернет страница, където търговците плащат, за да бъдат обозначени по специален начин, да се показват по-напред в търсенията, а продуктите им да излизат при търсенето на определени думи.

Безос: Amazon ще фалира някой ден

Безос: Amazon ще фалира някой ден

Компанията трябва да се фокусира върху клиентите, вместо да се притеснява за себе си

Освен това, компаниите могат да платят и за видео реклами, както и за реклама на устройствата FireTV - и дори за такава върху кашоните, в които компанията доставя покупките.

Данните, които Amazon притежава за потребителите - от това какво си купуват до това какво питат интелигентния помощник Alexa, до това какво гледат чрез видео услугата - има голяма стойност за купуващите реклами. За разлика от Facebook и Google, компанията има реални данни от своята търговска дейност.

Очаква се приходите от реклами да надхвърлят тези от облачни бизнес, който сега отговаря за най-големя дял от печалбата, още през 2021 г. До 2020 г. Amazon ще прибира 15 цента от всеки похарчен долар в Америка за реклама, от 5 цента тази година.

Amazon срещу Emazon: Интернет гигантът настоя чешки онлайн търговец да се откаже от името си

Amazon срещу Emazon: Интернет гигантът настоя чешки онлайн търговец да се откаже от името си

Само шест месеца след основаването му