Bigbank, една от най-бързо развиващите се европейски дигитални банки, започна работа и на българския пазар. Банката е базирана в Талин, Естония и оперира в балтийските държави Литва, Латвия и Естония и в скандинавските държави Финландия и Швеция. Тя предлага финансови решения под формата на трансгранични услуги и в Германия, Нидерландия и Австрия.
"Bigbank стъпва на българския пазар с намерението да осигури модерни, надеждни и удобни услуги за банкиране онлайн. Виждаме голям потенциал за това в България, особено в условията на COVID, когато онлайн услугите са най-безопасни и следователно най-благоприятни за клиентите", каза Мартин Лянтс, главен изпълнителен директор на Bigbank Group. "Стартираме в България с потребителски кредити за индивидуални клиенти, като възнамеряваме в близко бъдеще да им предложим и депозитни сметки", допълни той.
Мартин Лянтс, CEO
"Клиентите на банката в страната могат да посетят българския уебсайт на Bigbank още сега и да направят избор между няколко вида потребителски заеми с матуритет до 10 години, а процесът на одобрение обикновено отнема до 2 часа. Не е необходимо да посещават банков офис, тъй като целият процес протича онлайн, като се започне от идентификацията и кандидатстването до подписването на договор. Според опита ни от други пазари е важно потребителските заеми - било то за ремонт или покупка на автомобил - да бъдат достъпни и с по-дълъг срок, така че малките месечни вноски да не натоварват бюджета на семейството", каза Ростислав Русинов, мениджър на българския клон на банката.
Амбициите на естонската банка са в близко бъдеще да добави към портфолиото си в България възможността за разкриване и управление на депозити, както и жилищни заеми, и още услуги, които Bigbank Group предлага на другите пазари.