През последните години американската General Motors (GM) работи върху стратегия за преструктуриране на бизнеса ѝ, която да помогне на компанията да се фокусира основно върху пазарите в Северна Америка и Китай.

В изпълнението на този план от производителя обявиха в неделя, че ще спрат продажбите, както и работата си в заводите в Австралия и Нова Зеландия, както и ще се откажат от марката си Holden до 2021 година.

Също така до края на тази година GM ще се изтегли от пазара в Тайланд с изтеглянето на продавания там бранд Chevrolet и продажбата на завода си там на китайската Great Wall, пише CNBC.

По думите на главния изпълнителен директор на производителя Мери Бара тези действия са част от глобалния план за преструктуриране на бизнеса на компанията, обявен през 2015 година. Неговата цел е GM да се фокусира върху по-печеливши пазари и да приоритизира инвестициите си.

Излизането на компанията от тези пазари идва към редица подобни и неочаквани стъпки, предприети през последните години. През 2017 година компанията продаде операциите си в Европа на френската PSA Group.

Също така американската компания спря дейността си в Южна Корея и прекрати или ограничи операциите си в Русия, Австралия, Индия и Тайланд.