Разговорът ми с Николай Димчев и Росен Тончев започна необичайно - с рисуване на кръгове. Помолих двамата ръководители да начертаят идеален кръг върху бял лист хартия, и то с едно движение на химикалката - без колебание, без треперене, без прекъсване. Дали успяха? Не е от значение, защото такъв кръг не съществува - поне според философията на Ensō.

"Енсо" е японски символ, който буквално означава "кръг", но значението му отива далеч отвъд формата - среща се в калиграфията, дзен будизма, литературата, а от две години насам - и в една млада IT компания на българския пазар. Според дзен разбирането зад символа, истинската красота се крие в несъвършеното. А според бизнес философията на Denshi - истинският успех се ражда в простотата.

Затвореният кръг на IT услугите

"Ние покриваме пълния спектър от IT услуги - от разработка на софтуер и front-end решения, уебсайтове и други продукти, насочени към крайния потребител, до автоматизация на вътрешни (back-office) процеси. Създаваме и вътрешни системи за управление, включително решения за отчетност и бизнес анализ", казва Росен Тончев, който е един от двамата управители на компанията.

Експертът дава пример с реален казус, за който намират решение: "Влязохме в една компания, където ръководството имаше затруднения с проследяването и отчитането на ключовите бизнес показатели. Мениджърите буквално не разполагаха с яснота за това как се представя компанията в цифри. Въз основа на нашия опит предложихме какви KPI могат да бъдат проследявани. Заедно изяснихме изискванията, а след това нашите разработчици създадоха решението". Резултатът от този проект е, че мениджърите на дружеството вече използват динамични dashboard-ове, чрез които в реално време следят представянето на избраните основни показатели.

"Видяхме как редица компании, с които разговаряхме, имат нужда от сериозен партньор — такъв, който да се грижи за тяхната дигитализация. Не само в смисъла да им се доставя софтуер, а и да им се помогне, да получат съвети, да бъдат консултирани относно това какъв софтуер им е необходим. Защото за една компания въпросът не винаги е просто някой да ѝ направи софтуера, а по-скоро — някой да я консултира в кои дейности и бизнес процеси може да се направи по-добра оптимизация", обяснява Николай Димчев.

За първите си две години дейност компанията трупа опит в няколко ключови сектора у нас - има клиенти от банковото дело, авиацията, автомобилната индустрия, телекомуникациите и не на последно място застраховането.

Росен Тончев, управител на Denshi

Източник: Denshi

Росен Тончев, управител на Denshi

Силен управленски екип с опит от банковия и телеком сектора

Както става ясно, Denshi не иска просто да бъде доставчик на IT решения, а да бъде цялостен бизнес партньор на своите клиенти, като за целта са необходими хора с подходящ бизнес опит.

"Твоето БЪДЕЩЕ" е обща платформа на Webcafe.bg и Money.bg за кариерно развитие, която свързва талантите с бизнеса.

Росен Тончев има богат опит в справянето със сложни бизнес ситуации, натрупан след 20 години работа в телеком сектора. Цялата му досегашна кариера преминава във Vivacom, където извървява целия път на развитие от стажант и junior програмист до IT директор с 300 души екип. За този етап от професионалния си живот казва, че му е осигурил достатъчен брой клиентски казуси, които днес използва като важна основа за новия си бизнес.

Той не единственият в компанията, който се идва от най-големия телеком в България. Друг от основателите и главен физически акционер е бившият главен изпълнителен директор на Vivacom Атанас Добрев. Бизнесменът подкрепя ръководния екип на Denshi в установяването на визията и бизнес стратегията на фирмата.

Третият основател Николай Димчев носи своя опит от банковия сектор. Той се присъединява към управленския екип на новата компания от най-старата действаща частна банкова институция у нас "Тексимбанк", където ръководи звеното "Маркетинг, стратегическо развитие и синергия". Под негово ръководство банката претърпява пълна дигатална трансформация и на практика технологичен скок към съвремието. Впрочем, резултатите можете да видите и сами, ако проверите в web archive как е изглеждал сайта й преди няколко години. Благодарение на усилията му , днес кредитната институция обслужва активно клиенти изцяло през дигиталните си канали.

От 4 до 51 души само за 2 години

В тази връзка трябва да споменем, че името на компанията идва от японската дума, изписана с две канджита, den-shi и означава "електронен", "дигитален". Ако свържем den-shi с еnsō, ще получим дигитален кръг или пълен набор от IT услуги, който не може да бъде постигнат без необходимите специалисти. Към момента 51 души работят в компанията, като плановете предвиждат тепърва да растат още с разумно темпо (за което имат и отворени позиции). "Искаме да станем много повече, но за да не настъпи хаос, залагаме на балансиран растеж", казва Тончев.

Иначе той си спомня как едва четирима души започват новото бизнес начинание през 2023 година, като в началото се занимават с всичко сами - от избора на офис (в бизнес сграда на столичния булевард "Тодор Александров" №109), през пренареждането и мебелирането му, до първите клиенти. Впрочем, още с регистрирането си компанията стартира своята дейност, защото вече има чакащи клиенти. "Това ни даде възможност да се ангажираме веднага с реални задачи и към края на годината вече пуснахме първите работещи решения, които започнаха да се използват от клиентите".

Николай Димчев, управител на Denshi

Източник: Denshi

Николай Димчев, управител на Denshi

Днес Denshi расте разумно и за целта търси палитра от специалисти с разнообразен профил - от бизнес анализатори, през дизайнери до DevOps инженери. Технологично силен, екипен играч, мотивиран - така мениджърите описват перфектните кандидати за работа в компанията. Добавят и "амбициозен", защото ще попадне точно в такава среда. Компанията иска да достигне среден към голям мащаб и за целта има нужда от "самураи", които да застанат зад амбициите.

Двамата бизнесмени обаче признават, че сегашната ситуация на трудовия пазар е далеч по-благоприятна за намиране на качествени служители спрямо 5 години назад. "Тогава пускаш обява и почти не идват кандидати. Сега процесът се е нормализирал - има много повече желаещи, сред които могат да бъдат открити ценни кадри". Подходът на Denshi за намирането на служители е по-скоро стандартен - на първо "бързо" интервю отсяват подходящите и неподходящите кандидати, на второ тестват уменията им, на трето ги срещат с ръководството за финална преценка.

Работата е занаят, не тежест

Тук много важно е да споделим стремежа на Denshi работата да не бъде ежедневна тежест, а ежедневно усъвършенстван занаят. Как се постига това? Като служителите биват насърчавани да се включат в работния процес с цялата си същност - и с таланта, и с недостатъците си, без някой да се опитва да ги "изглажда".

"Хората растат при нас, защото им даваме реални възможности за развитие. Не ги ограничаваме в роли, а им помагаме да се развиват според интересите и способностите си. Чудесен пример е Алекс Стойнев, който започна при нас като бизнес анализатор, но прояви интерес към управлението на проекти. Дадохме му шанс, подкрепа и време да се учи в реални ситуации. Днес вече е Project Manager. Подобни истории имаме и с програмисти, които започнаха от нулата и стигнаха до лидерски позиции", разказва Николай Димчев.

Така че ако се припознаваш в различната бизнес философия и искаш да създаваш IT решения, които с един размах решават проблема на клиента, Denshi те очаква.

"Твоето БЪДЕЩЕ" се реализира в партньорство с CetinKaufland, Силвър Стар, iBank, Coca-Cola HBC Bulgaria, DENSHI.