Втората по големина пивоварна компания в света, нидерландската Heineken, отчете рязък спад на нетната печалба и леко намаление на приходите си за 2024 година.
В съобщението на компанията се казва, че нетната й печалба за миналата година е намаляла 2,4 пъти до 978 млн. евро, в сравнение с 2,3 млрд. евро за 2023 година. Спадът на печалбата се дължи основно на еднократното отписване на стойността на инвестицията в China Resources Beer през първата половина на 2024 година.
Годишните приходи на компанията са намалели с 1,2% до 35,96 млрд. евро, в сравнение с 36,38 млрд. евро през 2023 г.
Продажбите на премиум марки бира са се увеличили през 2024 г. с 5,2% във физическо изражение, като продажбите на марката Heineken са скочили с 8,8%. Годишен ръст на физическите продажби на бира е отчетен на 53 пазара, особено в Бразилия, Китай, Виетнам и Нигерия.
Общите продажби на бира на компанията Heineken през 2024 г. нараснаха: в Европа с 0,3%, в Северна и Южна Америка - с 0,8%, в Африка и Близкия изток - с 3,1%, а в Азиатско-Тихоокеанския регион - с 4,4%.
Heineken продава продуктите си в повече от 190 държави в света. Компанията разполага с портфолио от около 300 марки, сред които са: Heineken, Amstel, Anchor, Biere Larue, Bintang, Birra Moretti, Cruzcampo, Desperados, Dos Equis, Foster's, Newcastle Brown Ale, Ochota, Primus, Sagres, Sol, Star, Strongbow, Tecate, Tiger и Zywiec.
Пазарната капитализация на нидерландската компания Heineken обаче през последните 12 месеца е спаднала с 27%, до 38,4 млрд. евро.