Illycaffe, една от най-големите италиански компании за кафе, променя стратегията си, за да се съсредоточи върху увеличаване на продажбите на дребно, разраствайки се в САЩ.
Компанията е най-известна с първокласно си кафе, продавано главно в хотели, ресторанти и кафенета. Сега обаче тя ще се насочи към потребителите, които остават по домовете си, след като пандемията наложи блокиране на градове като Ню Йорк до Лос Анджелис, според председателя Андреа Или. Базираната в Триест фирма вече е променила стратегията си, като увеличи продажбите у за дома до 50% от общите, в сравнение с 40% преди коронавируса.
Illy се стреми да се разшири в САЩ, след като продаде миноритарен дял на групата с частни капиталови инвестиции Rhone Capital LLC.
"Не става въпрос толкова за собствения капитал, колкото за стратегията и ние смятаме Rhone за стратегически партньор", каза Или във видео интервю.. "Наистина се надяваме да се възползваме изцяло от тяхната мрежа от връзки и опит на американския пазар, за да ускорим растежа."
Американски партньорства
Illy възнамерява да расте в САЩ, като инвестира повече в дигитален маркетинг и използва партньорството си с онлайн търговец на дребно Amazon. Компанията иска да увеличи и портфолиото си и броя на търговските обекти, където се продава кафето.
По-голямата част от растежа ще се случи органично, казва Или. Макар да заяви, че в момента не вижда възможност за разширяване чрез придобивания, той не изключва и това, тъй като новите американски партньори могат да отворят врати за нови възможности.
Компанията очаква, че преминаването към повече пиене на кафе от вкъщи е тук, за да остане и иска да запази дела на продажбите на 50%. Компанията беше започнала да инвестира в разширяване на продуктите си за домашно потребление още преди пандемията, като си партнира с Jacobs Douwe Egberts през 2018 г., за да разпространява капсули Illy, съвместими с машини Nespresso.
Illy променя и структурата на бизнеса си. Седем от 10-те членове на борда не са част от семейството, а 5 от 7-те са независими, според председателя. Компанията също така назначи Масимилиано Поглиани , предишен изпълнителен директор на Nestle за главен изпълнителен директор през 2016 г.
"Намерението беше да запазим семейна компания с модел, който е семеен, но професионално воден", каза Или. "Искаме да дадем приоритет на развитието на компанията и да направим всичко необходимо, за да може тя да процъфтява и да расте."