Най-вероятният изход за Yahoo е продажба, твърди анализаторът на SunTrust Робърт Пек, цитиран от Business Insider.
Той е водещ анализатор, следящ ситуацията в интернет компанията. Пек бе първият, който предположи, че главният изпълнителен директор на Yahoo Мариса Майер е загазила, като предупреди, че инвеститорите се притесняват от плана ѝ да продаде акциите на компанията в китайския гигант за онлайн търговия Alibaba. Той бе и първият, който каза, че вероятно Yahoo ще забави трансфера на дела си от китайската компания в ново предприятие.
В сряда Yahoo обяви, че няма да се откаже от вложението си в Alibaba и вместо това ще мисли решение за основния си интернет бизнес.
В разговор с анализатори председателят на интернет гиганта Мейнард Уеб заяви: „Няма решение от борда за продажба на компанията или която и да е част от нея”. Уеб смята, че Yahoo е недооценена и фокусът ѝ би трябвало да бъде върху съживяване на компанията и получаване на правилна оценка от инвеститорите.
Той обаче не отхвърли възможността за продажба, като каза, че „бордът има поверено задължение да се ангажира с всяко легитимно лице, което излезе с добра оферта”.
Анализаторът Робърт Пек е на мнение, че е много вероятно да се случи именно това. Той допълва, че е вероятно стратегически купувач като най-големия доставчик на безжични услуги в САЩ Verizon или частна инвестиционна фирма да се намеси и да купи Yahoo.
„Имайки предвид леснотата и бързината на една продажба и липсата на желание от страна на инвеститорите да бъдат подложени на едногодишен процес, смятаме, че е най-вероятна продажбата на ядрото или на цялата компания”, пише Пек.
Според анализатора търгът ще се случи през първата половина на 2016 г., тъй като инвеститорите са нетърпеливи, основният бизнес не се подобрява, а бордът иска да избегне задочна война с акционерите.
Робърт Пек смята, че интернет бизнесът на Yahoo се оценява на между 6 и 8 милиарда долара, което е пет пъти повече от очакваната оперативна печалба.