Милионите хора, които сега внезапно започнаха да работят от вкъщи заради разпространението на новия коронавирус, доведоха до огромен скок в търсенето на услуги за виртуално свързване. И това не остана незабелязано от компаниите, предлагащи такива услуги.
Американският гигант Microsoft заяви, че в някои силно засегнати от коронавируса райони е регистрирал 775% скок на месечните потребители на услугата си за сътрудничество и комуникация Microsoft Teams. Такъв район за компанията се оказва Италия, където предвид високата смъртност се прилагат засилени мерки за социално дистанциране, пише Forbs.
Microsoft Teams е регистрирал общо над 900 милиона минути в срещи и разговори на ден, генерирани от 44 милиона ежедневни потребители в рамките на една седмица.
Microsoft също така предлага и виртуален десктоп софтуер, който позволява на служители да репликират своите служебни и домашни компютри и други устройства, така че да работят от вкъщи. Използването на тази услуга се е утроило от началото на здравната криза около коронавируса.
През изминалата седмица търсенето на полезния за бизнеса аналитичен софтуер за визуализация на данни Power BI, също собственост на Microsoft, се повиши с 42%. Според гиганта бизнесът и правителствените агенции по света значително увеличават използването на софтуера, за да визуализират и споделят графики и други, свързани с актуалната информация за разпространението на огнищата на заразата.
Услугата за видео и аудио обаждания Skype вече има 40 милиона потребители, като увеличението за месец е със 70%. Скокът на минутите разговори е от 220%.