Групата на "Кока-Кола" в България, която е съставена от пет отделни дружества, отчита 524 милиона лева приходи на пазара у нас за изминалата 2018 година. Това стана ясно по време на представяне на Доклада за устойчиво развитие на производителя.

"251 милиона лева бяха насочени към разплащания с доставчици, като 59% от тази сума беше за такива в България", коментира изпълнителният директор на "Кока-Кола ХБК България" Юрг Буркхалтер.

"Създадохме 543 нови работни места, като служителите ни са около 2300 души", допълни още той. През изминалата година групата на "Кока-Кола" е изплатила 102 милиона лева под формата на заплати и 10 милиона лева под формата на осигуровки.

Разширението на производствената база в Костинброд

На българския пазар групата има две производствени бази - в Костинброд, където се правят газирани и негазирани безалкохолни напитки, и в Банкя, където се бутилира минерална вода. От двата завода годишно излизат повече от 300 милиона литра напитки.

През 2017 година от "Кока-Кола ХБК България" обявиха инвестиция от 20 милиона евро в първата от тях с цел разширяване на капацитета на базата. Проектът трябва да бъде завършен в следващите месеци, като той ще помогне на компанията да увеличи износа си за близките до България пазари.

Кока-Кола инвестира €20 милиона в бизнеса си в България

Кока-Кола инвестира €20 милиона в бизнеса си в България

В следващите 4 месеца ще бъдат направени вложения в размер на €6 милиона

Пред Money.bg Милена Завалова, която е ръководител на производствените центрове в двата града, коментира, че вложението от 20 милиона евро е насочено предимно към оборудване и автоматизация на процесите.

"Новото разширение ще ни позволи да увеличим съществено обема на износа за другите пазари от групата", каза тя.

Заводът в Банкя използва на 100% възобновяема енергия

Що се отнася до базата на "Кока-Кола ХБК България" в Банкя, Милена Завалова обяви, че към 2018 година за производството там се разчита на 100% възобновяема енергия.

"Успяхме също така да олекотим бутилките от 2,5 литра на минерална вода със 7 грама или с толкова, колкото тежи монетата от 1 лев", обясни тя.

По думите на Завалова 95% от производствените отпадъци в двата завода се рециклират, като от 2017 година в базата в Костинброд се рециклират и етикетите на стъклените бутилки, както и отпадъчните води от производството.

"През последните 7 години успяхме да намалим разхода на вода за производството на 1 литър безалкохолна напитка до 1,76 литра вода или с 5%. По този начин можем да кажем, че сме спестили 29 милиона литра вода, което се равнява на средната консумация на вода на 800 българи за година", сравни тя.

Що се отнася до стъклените бутилки, които са насочени предимно към ХОРЕМАГ сегмента, Милена Завалова посочи, че всяка една от тях, която е върната за повторно използване, се пълни средно около 3 пъти на година.

"Между 4 и 5 години е средният живот на тези бутилки, като около 30% от опаковките на продуктите ни в България са от стъкло", допълни тя.

30 нови продукта за 2018 година

През изминалата година на пазара международната група на Coca-Cola е пуснала близо 30 нови продукта, като от компанията посочват, че средно с 6% са били намалени калориите в напитките.

"През 2018 година пуснахме новите Cappy+ и Cappy Smoothie, които са със 100% плодов сок. Също така представихме Fuze Tee", коментира Евелин Де Лирснайдер, която е изпълнителен директор на "Кока-Кола България".

"Ние продължаваме стратегията си за намаляване на калорийния състав на нашите продукти, който поехме през 2017 година", допълни тя.