Очаква се продажбите на дребно в САЩ да се покачат над 1 трилион долара за първи път тази година. За това допринасят ниската безработица, ръстът на доходите и по-голямото доверие на потребителите, според проучване, публикувано във вторник, съобщава CNBC.

Приходите на търговците ще достигнат 1.002 трлн. долара по време на ваканционния период, който обхваща периода от 1 ноември до 31 декември. Увеличението е почти 6% спрямо предходната година, което е най-силният ръст от 2011 г. насам, показва проучване на  маркетингова компания eMarketer.

Докладът идва на фона на притесненията за бъдещето на търговците с класическите "физически" магазини. Няколко търговски вериги на дребно затварят стотици магазини в цялата страна, тъй като заплахата от засилена конкуренция на фирмите за електронна търговия като Amazon и eBay продължава да оказва натиск върху индустрията. В понеделник веригата за домашни стоки Lowe заяви, че ще затвори 51 магазина с по-ниска рентабилност в САЩ и Канада.

Изследването сочи, че секторът ще достигне 4,4% годишен ръст в продажбите в класическите магазини, с приходи на стойност 878,38 млрд. долара.

"Докато електронната търговия ще продължи да бележи силни двуцифрени печалби, продажбите във физически магазини също ще бъдат успешни този празничен сезон", заяви в изявление във вторник Андрю Липсман, главен анализатор в eMarketer.

"Не всеки физически магазин процъфтява, някои дори затвориха врати през изминалата година, но други наистина се възползват от силното потребителско търсене. Търговците на дребно примамват купувачите с преобразени магазини, опростена поръчка и опции за онлайн покупки в магазина."

Пазарният дял на електронната търговия обаче продължава да нараства по-бързо и ще завладее 12,3% от общите продажби през тази година, според проучването. Онлайн продажбите на дребно се очаква да се увеличат с 16,6% спрямо предходната година до 123,73 млрд. долара.

Синди Лиу, прогнозиращ анализатор в eMarketer, заяви, че основната "битка" на американските търговци на дребно ще бъде завоюване на пазарен дял в електронната търговия. "Трябва да очакваме повече промоции и ползи като безплатна и бърза доставка, тъй като търговците на дребно се конкурират с Амазон", отбеляза тя.

В този дух в понеделник, Amazon предприе стратегически ход и отмени минималните изисквания за покупка при всички поръчки, което означава, че всички клиенти ще се класират за безплатна доставка за ограничен период от време.