Lamborghini съвсем скоро може да не е част от империята на Volkswagen AG, пише Bloomberg, цитирайки свои източници. Германският производител обмисля потенциална продажба на италианската марка или листването му на борсата. Засега все още няма взето решение, а предходният план за преместване на Lamborghini под шапката на Porsche, вместо на Audi както досега, все още е на дневен ред.

Планът маркира още една стъпка в кампанията на главния изпълнителен директор Хърбърт Дийс да преобрази най-големия автомобилен производител в света и да увеличи пазарната му оценка от €200 милиарда. В петък капитализацията на компанията бе малко над €80 милиарда.

Структурните промени винаги са били предизвикателство за Volkswagen, тъй като за всяко решение се иска съгласието на отделни фракции, включително на синдикалисти, политици и мощния клан Порше-Пиех.

Кой ще наследи богатството и дела във Volkswagen на Фердинанд Пиех?

Кой ще наследи богатството и дела във Volkswagen на Фердинанд Пиех?

Той беше сред най-богатите австрийци

60-годишният Дийс си постави цел да промени изцяло Volkswagen, след като стана главен изпълнителен директор преди 18 месеца. Под управлението му компанията инвестира милиарди в нови технологии, включително електромобили и автономно шофиране. Концернът продаде и дял в производителя на камиони Traton SE и търси купувачи за подразделенията си за производство на индустриални трансмисии и дизелови двигатели. Дайс сключи и алианс с Ford Motor Co., с които да раздели разходите за разработването на електромобили, автономна технология и лекотоварни автомобили.

По-висока пазарна оценка ще позволи на Дийс да използва акциите на VW като валута за партньорства и консолидация. Въпреки добрите финансови резултати, акциите на VW са с около една трета по-ниски от достигнатия преди скандала през 2015 г. пик.

Потенциалните плюсове за VW са огромни. Ferrari NV, някога част от Fiat Chrysler Automobiles NV, сега има оценка от около $30 милиарда. Успехът на Lamborghini с SUV модела Urus най-вероятно е повишило оценката на компанията до около $11 милиарда, според анализатори на Bloomberg Intelligence.

Volkswagen показа ново лого и първия си електрически модел

Volkswagen показа ново лого и първия си електрически модел

ID.3 ще се продава за 30 000 евро, а първите доставки за Европа ще започнат през пролетта на 2020-а