Горските рейнджъри в най-големия световен производител на какао, Кот д'Ивоар водят кампания за опазване на горите в страната от незаконното отглеждане на суровината за производството на шоколад, съобщава Associated Press.

През миналата година властите в Кот д'Ивоар и другият голям производител на какао - Гана, заедно с хранителните гиганти Nestle, Mars и Hershey обещаха да си сътрудничат, за да спрат обезлесяването в държавите от Западна Африка.

Президентът на Световната фондация за какао Рик Скоби определи партньорството като значимо решение и "важно екологично постижение".

Миналата година разследване на природозащитната група "Могъща Земя" установи, че много от националните паркове и защитените територии на крайбрежието на Кот д'Ивоар "са напълно или почти напълно изчистени от горите и са заменени с операции за отглеждане на какао". Един от тях, националният парк "Монт Пеко", е дом на застрашени видове като шимпанзетата и хипопотамите пигмеи.

Производителите на шоколад трябва "наистина да успокоят клиентите, че консумирането на шоколад не допринася за убиването на шимпанзета или слонове", заяви Етел Хигонет, директор на кампанията на "Могъща Земя".

Снимка 348758

Източник: DV Chocolate

"Нека да имаме пълна прозрачност по целия път от шоколадовото блокче в ръката ви или от Nesquik-а, който пиете, или Nutella-та, която мажете върху хляба си, до фермата", призова Хигонет.

При един от последните си патрули горските рейнджъри се натъкнаха на нелегална какаова плантация и се заеха да я премахнат. На фона на политическата нестабилност и агресивните сблъсъци напоследък, Кот д'Ивоар се обърна към силите за сигурност, за да изгони хиляди незаконни производители на какао от парковете.

Някои от тях обаче са се промъкнали отново, за да прибират продукцията от дървета, скрити дълбоко в гората. Екоексперти се притесняват, че местните търговци си затварят очите за незаконния произход на какаото, изнасяно за световния шоколадов пазар.

Световната фондация за какао препоръчва на любителите на шоколада да избират марки, които рекламират спазването на международните стандарти и да проверяват уебсайтовете на марките за информация относно техните ангажименти, свързани с опазването на околната среда и защитата на правата на човека.

"Не можем да се наслаждаваме на луксозен продукт за сметка на огромна тропическа дъждовна гора", твърди Хигонет.