Статистическата агенция Focus2Move разпространи данните си за най-продаваните автомобилни марки през първите девет месеца на годината. Агенцията отчита също така, че общите продажби на автомобили за първите три четвърти на годината в глобален мащаб са достигнали ниво от 70,3 милиона единици с ръст от 1,3 на сто.
Според данните на Focus2Move, с най-много продадени нови коли през първите девет месеца на годината могат да се похвалят от японската компания Toyota. Реализацията на марката е достигнала ниво от 6 476 781 единици, което представлява увеличение от 0.5% в сравнение със същия период на миналата година.
В Топ 10 на най-продаваните марки към края на септември влизат:
- Toyota (6 476 781 ед.)
- Volkswagen (5 222 428),
- Ford (4 197 136),
- Nissan (3 731 626),
- Honda (3 708 195),
- Hyundai (3 270 302),
- Chevrolet (3 035 912), Kia (2 154 452),
- Mercedes (1 939 664)
- Renault (1 933 603).
Сред 50-те основни автомобилни марки, най-голям ръст в края на първите девет месеца на годината отчита китайската Geely (+23.2% до 1 046 131 ед). А със завидно пазарно представяне могат да се похвалят също така Mitsubishi (+22.4%, 910 926), Lada (+21.1%, 285 915), SEAT (+20.8%, 418 089), отбелязва auto-press.net.