Впечатляващ екип от бивши ръководители на авиокомпании и предприемачи обяви планове за създаването на нискотарифна авиокомпания, наречена Air Haifa.
Компанията Air Haifa Ltd е регистрирана на 20 март в Гиватаим в източните предградия на Тел Авив като частна компания без държавен интерес. Компанията ще работи по нискотарифен модел, базиран на аутсорсинг и лизинг на самолети и екипажи.
Основният й инвеститор е американецът от израелски произход Нир Зук, който основа американската мултинационална компания за киберсигурност Palo Alto Networks през 2005 г., която се счита за една от най-големите кибер компании в света. Той държи 170 021 от акциите на Air Haifa, съобщи сайтът за туристически новини на иврит Passport News, цитиран от CH Aviation.
Източник: Getty images
Нир Зук
Другите трима водещи акционери, всеки с по 32 903 акции, са бившият главен изпълнителен директор на основният авиопревозвач на Израел El Al Гонен Ушикин, бившият главнен търговски директор на El Al и главен изпълнителен директор на израелската авиокомпания Sun d'Or International Airlines Мики Страсбургер и бившият пилот на El Al и заместник директор по полетни операции Лиор Явор.
Шай Бабад, главен изпълнителен директор на израелския производител на храни Strauss Group и бивш генерален директор в Министерството на финансите на Израел, също е инвеститор с 14 742 акции. Рафи Даниели, бивш изпълнителен директор на израелската фирма за превоз на товари Zim и консултант в El Al, има 1442 акции.
В съответствие с името си Air Haifa ще бъде базирана на летище Хайфа (HFA). Интересното е, че летище Хайфа има само една писта с дължина само 4324 фута (около 1300 м), което е недостатъчна дължина за излитане и кацане на най-масовите самолети Boeing 737 и Airbus A220, за които според експертите при нормално затоварване е необходима около 1800 м писта. Според съобщенията пистата на летище Хайфа да бъде удължена с 1037 фута (316 м).
Тъй като късата писта на летище Хайфа, позволяваше експлоатацията само на малки самолети и полети на къси разстояния, които достигат близки дестинации като Кипър и гръцките острови, броят на международните полети от и до това летище намаляваше през годините, докато услугата бе спряна през 2019 г.
Според авиокомпанията стратегията на Air Haifa включва използването на по-малки самолети за обслужване на маршрути като Ейлат, Израел и Букурещ, Румъния още през октомври тази година, в момента се изготвят и планове за полети до други европейски дестинации.
Очаква се компанията да получи лиценз за използване на летището.