Olympus, която някога бе сред водещите производители на камери, продава тази част от бизнеса си след 84 години в него, предава BBC. Компанията съобщи, че въпреки усилията ѝ, пазарът на дигитални камери вече не е печеливш.
Една от основните причини за това е навлизането на смартфоните и все по-добрите камери през последните години. Заради това и бизнесът на Olympus бележи загуби през последните три години.
Японската компания пусна на пазара първата си камера през 1936 г., като тогава тя струваше повече от една заплата в Страната на изгряващото слънце. През следващите десетилетия Olympus се превърна в една от най-големите компании на този пазар по дял.
През 70-те години на миналия век компанията достигна своя връх, а камерите ѝ бяха рекламирани от популярни фотографи като Дейвид Бейли и Лорд Личфийлд. "Тези камери бяха революционни - много малки, много леки, изключително красиви и с хубави лещи", казва Нигел Атертън, редактор на списанието Amateur Photographer.
По-късно, след навлизането на дигиталните камери, при които компанията също отбеляза успех, тя се насочи към средната част на пазара с mirrorless камери за "хората, които не се занимаваха професионално с фототография, но искаха нещо по-добро от point-and-shoot камерите, но не и DSLR".
През последните години обаче пазарът на камери се срина драматично - с 84% между 2010 и 2018 г.
Източник: Pixabay
След редица грешки и скандали сега Olympus хвърля кърпата и ще продаде част от бизнеса си, така че нейни брандове - като лещите Zuiko - да бъдат използвани в нови продукти на друга компания - Japan Industrial Partners.
Olympus Corporation продължава работа. Компанията произвежда микроскопи от създаването си, а сега се обръща и към производството на друго оборудване, като ендоскопи.