Сериозен спад на печалбата отчита производителят на играчки №1 в света Lego. По време на пандемията компанията отчете огромни продажби, но сега интересът към конструкторите спада, пише Би Би Си.

Контекст: В началото на новия век Lego, която продължава да е семейна компания, се оказа в трудно положение - зависима от традиционните си серии, тя се сблъска с намаляващи продажби и растящи дългове.

Как Lego удвои печалбата си и не се страхува от кризата във веригите за доставки

Как Lego удвои печалбата си и не се страхува от кризата във веригите за доставки

Възходът на датската компания продължава и след локдауните

Решителни промени като франчайзи и филми в Lego вселената като Ninjago, Батман и Хари Потър, както и нови продукти за порасналите потребители върнаха производителя на играчи на върха.

COVID-19 затвори хората по домовете им и тогава компанията буквално не смогваше да отговори на огромното търсене на своите конструктори.

Детайли: Lego разчитаха изключително Китай да компенсира факта, че хората вече могат да излизат навън. За целта само през последните месеци бяха отворени 58 нови магазина там. Очакването, че средната класа в страната при първа възможност ще изкупи западните играчки, обаче, се оказа пресилено.

Така продажбите се увеличиха само с 1% през първото полугодие, а печалбата се стопи с цели 17,7%.

Lego инвестира $1 милиард в строеж на фабрика САЩ и в съдаване на нови работни места

Lego инвестира $1 милиард в строеж на фабрика САЩ и в съдаване на нови работни места

Компаниите в световен мащаб понесоха удар от проблемите с глобалните вериги за доставки през последната година

Още нещо: Lego увеличи трикратно разходите си заради постепенното премахване на традиционната пластмаса от продуктите си. Освен това, във Виетнам и САЩ се строят два нови големи завода и се разширяват няколко съществуващи.

Компанията все още вярва, че в дългосрочен план ще постигне целите си и на китайския пазар.