Датският производител на играчки Lego ще инвестира 1 милиард долара за строеж на фабрика в САЩ във Вирджиния и създаване на още 1760 работни места през следващите 10 години. Целта на компанията е да съкрати веригата си за доставки и да избегне проблеми с доставката на ключовия пазар в САЩ, стана ясно от съобщение на компанията.
Lego очаква строителството на своята фабрика във Вирджиния да започне през есента на 2022 г. и планира да стартира производството през 2025 г., според изявление на компанията. Новата фабрика е втората на Lego в Северна Америка и единственото й производствено предприятие в един от най-големите пазари. Преди това компанията имаше фабрика в Кънектикът, която затвори през 2006 г.
Компаниите в световен мащаб понесоха удар от проблемите с глобалните вериги за доставки през последната година, от една страна заради внезапно нарастване на търсенето, след като някои компании намалиха производството по време на пандемията, а от друга заради недостигът на работна ръка, нарастващите цени на доставки, блокирането и ограниченията в Китай, където се произвеждат много продукти.
Според компанията новата фабрика в САЩ ще й позволи да отговори на търсенето в страната и ще избегне проблеми с веригата за доставки.
Само в САЩ се продават над 3 милиарда играчки се продават годишно. Търсенето на играчки е най-активно около зимните празници, което създаде проблеми миналата година, тъй като проблемите с веригата за доставки затрудниха намирането на някои популярни продукти.
Фабриката на Lego ще бъде въглеродно неутрална, което кореспондира с желанието на компанията да намали емисиите на CO2 от производството на елементи за лего. Компанията се ангажира да използва само рециклирани или възобновяеми материали в опаковките си до 2025 г. До края на десетилетието се е ангажирала на прави всичките си основни продукти от устойчиви материали вместо от пластмаса на маслена основа.
Lego Group отбеляза скок в търсенето на продуктите си през 2021 г., като продажбите се увеличиха с 22% в сравнение с 2020 г., според финансовите резултати за цялата година от март. Приходите на компанията също са нараснали с 27% спрямо на годишна база. Компанията има 2600 служители в Америка.