В класацията с икономическите показатели на най-големите вериги за търговия на дребно в България Pepco заема челното място по ръст на приходите, съобщиха от компанията. През 2021 година приходите са нараснали с 85 процента до 132 милиона лева, което превръща компанията в една от най-големите в своя сектор у нас.
Търговецът на дребно попада в Топ 10 и по размера на печалбата, която достига 16,3 милиона лева, а по показателя за рентабилност се нарежда на престижното четвърто място с нетен марж от 12,34 процента.
Магазините на компанията заемат над 1 млн. кв. м търговска площ в цяла Европа.
"Ниските цени са в основата на успеха ни и това е спонтанната оценка на мнозинството от клиентите на веригата (65%), според нашето актуално проучване", коментира Богдан Григориу, който е oпepaтивeн мeниджъp нa Pepco Бългapия.
Той допълва, че темпът на откриване на новите обекти на компанията е от 2 до 6 нови магазина месечно. В същото време на работа у нас не наемат пo oĸoлo 35-40 нoви кадри месечно.
От 2010 година Pepco бележи ръст при броя на служителите от над 1000 процента, като в момента те са около 24 000 в цяла Европа. За последните 10 години веригата увеличи броя на магазините си десетки пъти и навлезе на десетки нови пазари.
През 2022 година новите пазари са Германия и Гърция, а отварянето на първите обекти в Португалия и Босна и Херцеговина е планирано за 2023 година. Така компанията ще разшири своето присъствие до 19 страни на Стария континент.