Lancôme е бранд, който не се нуждае от много представяне, тъй като неговата мисия е ясна от десетилетия - да помогне на всички жени да са по-щастливи, като ги направи по-красиви и им осигури най-доброто от козметичните иновации по отношение на качество, наука и ефикасност. Компанията е основана през 1935 г. от Armand Petitjean, който вдъхновен от френската елегантност, иска да я представи на целия свят и определено успява.
Името Lancôme е инспирирано от руините на замъка Le Château de Lancosme, а розите около него са отразени в символа на марката. В годината, когато е създадена, на пазара са пуснати и първите 5 аромата - Tendre Nuit, Bocages, Conquete, Kypre и Tropiques. Година по-късно създателят се насочва и към грижата за кожата и представя многофункционалния възстановяващ крем, Nutrix, който е достъпен и до днес. 2 години след това асортиментът е допълнен от червило, което се превръща в абсолютен бестселър през следващите 30 години. От там нататък компанията се разраства на козметичния пазар и през 1964 г. е закупена от концерна L'Oreal.
Ангажираност за по-устойчиво бъдеще
Френският бранд насърчава отговорния начин на живот и разумна консумация като целта му е да даде възможност на потребителите да правят устойчив избор на потребление благодарение на средства, които могат да се зареждат многократно и да се рециклират. Lancôme се ангажира, че 50% от продуктите му ще могат да се презареждат до 2025 г. Като една от водещите марки в света на красотата ясно осъзнават отговорността си да ограничат въздействието върху околната среда. От 2018 г., благодарение на капсулните пълнители Absolue, компанията е избегнала употребата на 250 тона стъкло.
Източник: iStock
Също така ограничава цялостния отпечатък върху земеделието благодарение на устойчивото и справедливо търговско отглеждане и набавяне на съставки - биоразнообразието в света е крехко, ценно и незаменимо и трябва да се третира с изключително внимание. Lancôme се ангажира да изгради по-устойчиво бъдеще, като влияе положително върху биологичното разнообразие. Компанията допринася за опазването на биологичното разнообразие чрез прилагане на регенеративни земеделски практики, включително устойчиво снабдяване и органично отглеждане на рози, подобряване на опаковките и формулите за ограничаване на въздействието на продуктите върху околната среда и чрез партньорство с водещи институции за допълнително подпомагане на опазването на биологичното разнообразие.
Подкрепа от знаменитости
През годините Lancôme е представяна от актриси, световни супермодели, гримьори и парфюмеристи. Модни дизайнери също си сътрудничат с марката, включително дизайнерското дуо Proenza Schouler, което създаде рокля, вдъхновена от аромата Lancôme Hypnose. Някои от най-големите звезди на шоубизнеса са работили с бранда, включително Изабела Роселини, Кейт Уинслет, Ан Хатауей, Пенелопе Крус и Джулия Робъртс, които са били част от рекламните кампании.
Източник: iStock
Заедно с предлагането на висококачествени продукти, еволюцията през годините и поддържането на темпото, компанията е разработила и безотказна комбинация от маркетингови стратегии. Сегментите, които изглежда работят най-добре за нея са:
Промотиране на продуктите
Въпреки че името на марката е достатъчно красноречиво и няма нужда от представяне, компанията не се оставя по течението и залага много на социалните мрежи и известните личности, за да демонстрира своето качество и да подчертае стойността на продукта.
Присъствие на пазара
Тъй като в момента е ерата на милениалите, брандът се фокусира върху по-интензивна бяла козметика като формули против стареене, бръчки, което със сигурност привлича младите жени, търсещи по-малко инвазивни процедури за сметка на по-проактивни продукти. Това е една от причините марката да се радва на огромен успех и днес.
Неслучайно Lancôme е в топ 100 списъка на Форбс за най-стойностните марки на 2020 година. Брандът е оценен на $10.4B.