Годината започна лошо за Qatar Airways, а последните събития в региона я направиха още по-трудна. Във вторник авиолинията съобщи, че спира всички полети до Саудитска Арабия, Обединените арабски емирства, Бахрейн и Египет "до второ нареждане", след като четирите държави прекъснаха в понеделник дипломатическите връзки с Доха заради обвинения в подкрепа на терористи, пише CNN Money.

В Саудитска Арабия лицензът на Qatar Airways даже бе отнет, а в следващите 48 часа властта ще затвори офисите на авиопревозвача.

Emirates, Etihad, Saudia, Egypt Air и други регионални авиокомпании вече спраха полети от и до Доха, но блокадата ще навреди най-много на Qatar Airways, която губи по 50 полета дневно от забраната.

"Qatar Airways лети до 18 дестинации в тези четири държави и те запълват на 18% капацитета на самолетите", казва Роб Уотс, директор на световната консултантска компания Aerotask.

Регионалната политическа криза е само последният от много проблеми за авиолинията тази година. Тя бе една от десетте, ударени от забраната за пренос на лаптопи на борда на полети до САЩ през март.

В същия месец президентът Доналд Тръмп подписа и заповед, с която забранява на гражданите на шест мюсюлмански държави да влизат на територията на Щатите. И докато заповедта бе оспорвана и отменена от съда, данните показват, че все по-малко хора пътуват от Близкия Изток до САЩ и Акбар Ал Бейкър, CEO на Qatar Airways, потвърди през април, че пътниците са по-малко.

Сега, след забраната да лети над големи части от Близкия Изток, Qatar Airways ще трябва да използва алтернативни, по-дълги маршрути за полетите до Европа и Северна Америка, което ще добави разходи. Междувременно Иран съобщиха, че очакват увеличение от 200 полета на ден от Катар през въздушното й пространство.

Qatar Airways вече започна да връща и парите на своите пътници, които са резервирали билети.

Какво следва след дипломатическия скандал за икономиката на Катар?

Какво следва след дипломатическия скандал за икономиката на Катар?

Кои цени ще са първите, които ще подскочат?