Производителят на камиони "Камаз" - най-голямата компания в Русия в този сектор, планира да пусне образци на подобрена версия на безпилотни камиони "Маяк-2" през 2025 г. А след година и половина или две - да пусне безпилотния "Маяк-3", който ще е възможно най-близо до серийното решение. Това е обявил ръководителят на компанията Сергей Когогин, съобщи ТАСС.

"Компанията ще продължи да работи за усъвършенстване на технологията за безпилотни доставки. През тази година планираме да пуснем образци на безпилотни камиони "Маяк-2,5" - това е подобрена, разширена версия на камионите "Маяк-2".

Когогин допълва, че след още година и половина или две, "Камаз" планира да произведе "Маяк-3", което ще бъде "превозно средство, максимално близко до серийното решение за производство".

Според оповестените преди седмица финансови резултатие на компанията за миналата година, нетната печалба на "Камаз" за 2024 г. възлиза на 731 млн. рубли (около 9 млн. долара). Показателят е 28 пъти по-малък от този за предходната година - през 2023 г. нетната печалба на компанията е надхвърлила 20,4 млрд. рубли, показват финансовите отчети на компанията по международните стандарти за финансова отчетност.

"На низходящата динамиката на нетната печалба значително повлия ръста на разходите за лихви, което увеличени цената на заемите. Нараснали са и разходите за данък върху печалбата, поради преизчисляването на данъците по новата повишена ставка от 25%", се казваше в съобщение на компанията.

Приходите на групата "Камаз" за 2024 г. възлизат на 393,7 млрд. рубли, себестойността на продажбите е 332,2 млрд. рубли, а брутната печалба - 61,9 млрд. рубли.

Санкциите сринаха нетната печалба за 2024-а на руския производител на камиони "Камаз"

Санкциите сринаха нетната печалба на най-големия руски производител на камиони

Същевременно производството на превозни средства не е намаляло