Главният изпълнителен директор на Volkswagen Group Херберт Дайс каза пред Reuters във вторник, че немските автомобилни компании имат едва 50% шанс да запазят лидерските си позиции в сектора. Ако не направят съществени промени и не усъвършенстват каналите за разпространение до потребителя.

Необходимостта да се произвеждат електрически автомобили вместо такива, с двигатели с вътрешно горене, и геополитическите опасностости принуждават производителите да ускорят сложни и скъпи реформи. А тяхната реализация от своя страна е заплаха за съществуването на някои компании, обяснява Дайс.

Според мениджъра, предвид сегашната ситуация, вероятността немската автомобилна индустрия да остане в световния елит през следващите 10 години е 50 на 50. Натискът да се намали замърсяването с въглероден диоксид и азотен оксид  предизвика силна кампания срещу растящата автомобилизация и за опазване на околната среда.

"Всички сме свикнали с факта, че имаме процъфтяващи индустриални метрополии около големите заводи на немските производители и техните доставчици. Това са места, в които хората харесват да живеят и работят, но няма гаранция, че тези индустриални зони ще останат толкова силни икономически в перспектива.", каза Дайс на конференция във Волфсбург.

"Ако погледнете предишните бастиони на автомобилната индустрия, като Детройт, Оксфорд-Коули или Торино, ще разберете какво се случва с градове, в които големите корпорации и водещи компании навлязат в по-пасивен период.", допълни той.