През януари 2023 г. продажбите на автомобили в Европейския съюз са нараснали с 11,3% на годишна база, се казва в съобщение на Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA). През декември европейският пазар на нови автомобили се е увеличил с 12,8%, а общо за цялата 2022 година се е свил с 4,6%.

Покачване на продажбите се забелязва след резултатите от средата на миналата година, като преди това показателят се понижаваше 13 месеца подред. Затова и отчетения за първия месец силен ръст на продажбите се дължи на ниската база през януари 2022 г., отбелязва ACEA.

Броят на новите автомобили, регистрирани в страните от ЕС (с изключение на Малта, за която няма статистика) се е увеличил до 760 041 хиляди миналия месец в сравнение с 682 596 хиляди година по-рано.

Испанският автомобилен пазар бележи ръст от 51,4%, Италия - с 19%, Франция - с 8,8%. Междувременно най-големият европейски пазар -германският, отчита спад от 2,6%.

Броят на новите автомобили в Европа (страните от ЕС плюс Исландия, Норвегия, Швейцария и Обединеното кралство) се е увеличил с 10,7% през януари и е достигнал 911,064 хиляди коли.

През първия месец на 2023 г. регистрациите на акумулаторни електрически и хибридни пътнически автомобили в ЕС продължиха да нарастват, представлявайки съответно 9,5% и 26,0% от пазара. Въпреки това бензинът остава най-популярният вид гориво за новорегистрирани автомобили в ЕС с пазарен дял от 37,9%.

Продажбите на групата Volkswagen (включително Skoda, Audi, Seat, Porsche и др.) в Европейския съюз са нараснали с 10,6% през януари, Stellantis (обединена от Fiat Chrysler и PSA Group) е нараснала с 0,9%, групите Renault са се увеличили с 24% 6%, Volvo - с 2,3%

Междувременно BMW Group намали продажбите на автомобили с 10,1%, Mercedes-Benz - със 7,4%, Ford - със 7,4%.

Продажбите на японската компания Toyota са нараснали с 12,6%, Nissan - с 21,2%. Продажбите на Mazda скочиха с 48,1%. Южнокорейският производител Hyundai е увеличил продажбите на автомобили с 3,1%.