Владислав Иванов, мениджър на мобилния бизнес на Lenovo за Югоизточна Европа, пред money.bg:

През 2015 година заявихте пред вестник, че през 2016-а Lenovo ще бъде №1 по продажби в България. В края на годината изпълва ли се прогнозата Ви?

Да. Даже точно пред същия вестник преди 2 тримесечия имах второ интервю във връзка с изпълняването на моето обещание. Станахме лидер на пазара още в първото тримесечие на тази година, но като цяло мога смело да заявя, че надминахме дори собствените си очаквания.

А как се развива пазарът на смартфони у нас? Как се промениха предпочитанията на потребителите, откакто сте на него и какво купуват те днес?

Пазарът на смартфони у нас е много динамичен. Благодарение на бързия трафик на данни в България, рязко скочи потреблението на умни устройства в последните две години. Предпочитанията са насочени към балансирана цена, високо качество и богатство от възможности. У нас се харесват повече отворените системи и затова повече от 90% от смартфоните са с Android. Високи остават изискванията към характеристиките на камерата, а все повече потребители наблягат на качествения дисплей и издръжливата батерия.

През пролетта пуснахте на българския пазар марката Moto. Успя ли тя да впечатли потребителите?

Успя да впечатли цялата индустрия, не само потребителите. Lenovo e единствената компания в света, която представи истински иновационна технология с Moto Z. Както споменах, подобен технологичен скок не сме виждали от доста години. Имам всички основания да нарека това революция и фактът, че Moto Z получи приза за най-иновативното устройство на 2016 г. от британското издание Mobile Choice е само щрих към цялостната картина. Технологията на бъдещето е вече в ръцете ни - най-тънкият премиум смартфон в света, забележителни параметри, висококачествена изработка и първокласни материали, събрани в изумителен дизайн, който идва директно от Чикаго.

Сега към всичко това добавете възможността лесно, само с едно докосване да имате допълнителни функционалности като проектор, басова тонколона, Hasselblad оптично приближаване на камерата и допълнителна батерия. Всички тези модули идват под общото название Moto Mods и вече са достъпни на българския пазар. В глобален мащаб Moto Z вече регистрира над 1 млн. продадени устройства, което доказва, че потребителите са жадни за истински новости в бранша.

Какво да очакват потребителите от Lenovo през следващата година?

Още повече изненади. Сега ни предстои да развием модулната платформа и да представим някои нови и неочаквани функционалности. Няма да е пресилено, ако кажа, че след Moto Z индустрията никога вече няма да е същата.

Какви са амбициите на Lenovo за следващата година - както у нас, така и в глобален мащаб?

В България ще работим за затвърждаване на позициите ни, като ще продължаваме да правим страхотни предложения от надеждни и иновативни устройства за клиентите си. В глобален мащаб инвестираме значителни ресурси в позиционирането на Moto като новият премиум бранд на смартфоните, който освен красив е и доста по-умен от останалите. Очакваме още по-успешни резултати и завладяване на по-висок пазарен дял.