Тримесечната печалба на собственика на модния гигант Zara - Inditex е скочила с 80%, тъй като потребителите, останали у дома по време на пандемията, започнаха да обновяват гардеробите си.
Нетната печалба на модния гигант за тримесечието февруари-април е нараснала до 760 милиона евро, в съответствие с очакванията на анализаторите, тъй като компанията надмина нивата преди пандемията, докато брутният й марж достигна 10-годишен връх.
Продажбите за първото тримесечие нараснаха с 36% до 6,7 милиарда евро, тъй като компанията успя да компенсира по-високите разходи с повишения на цените в началото на годината.
През първото тримесечие на 2019 г., Inditex отчете печалба от 734 милиона евро и продажби от 5,93 милиарда евро.
Главният изпълнителен директор на Inditex Оскар Гарсия Масейрас коментира, че тези печалби се дължат на "добре диференциран модел, който дава силни резултати", предаде Ройтерс.
Продажбите на моден търговец на дребно изглежда са се забавили в началото на второто тримесечие, тъй като от компанията съобщиха, че продажбите на колекциите й пролет-лято са се увеличили едва със 17% между 1 май и 5 юни 2022 г.
Продължаващото възстановяване във Великобритания, Европа и Съединените щати помогна на Inditex да компенсира част от пропуснатите приходи в Русия, след като компанията затвори своите 502 магазина в страната през март след нахлуването на Москва в Украйна.
С изключение на 216 милиона евро, свързани със затваряне на магазините в Русия, Inditex отчете печалба от 940 милиона евро.
Русия беше вторият по големина пазар на Inditex по отношение на магазините и представляваше 5% от ръста на продажбите му от 1 февруари до 13 март, според компанията.
Най-известен с марката Zara, която представлява 71% от продажбите на компанията, Inditex изпревари основния си конкурент H&M, тъй като шведската компания за облекло отчете нетни продажби от 5,1 милиарда долара през първите три месеца на фискалната 2022 г.
Бордът на компанията ще предложи общо изплащане на дивидент от печалбата за 2022 г. от 0,93 евро на акция.