Според източници американската верига за евтини стоки Target се опитва да заимства модела на Temu, като тества доставка директно от фабриките до дома на клиента.
Този ход от страна на компанията се случва, след като Доналд Тръмп наложи мита на китайските вериги за бързооборотни стоки Shein, AliExpress и Temu, с цел да насърчи потреблението на продукти, произведени в САЩ. Решението на последната да предлага на американските граждани само наличностите от местни складове не е дългосрочно. Покачването на цените пък от страна на компанията ще елиминира най-голямото ѝ преимущество, а именно - бюджетност.
Оказва се, че все пак действията на президента ще постигнат целите си. Новата услуга на Target обхваща основно продукти като облекло, стоки за бита и други нехранителни артикули.
"Във всички случаи ние поддържаме високото качество, отговорното снабдяване и стандартите за устойчивост, с които Target е известен и които потребителите очакват от нас", каза говорител на компанията пред Bloomberg.
Според нея тестването на нови услуги не е прецедент в компанията.
Експертите обаче виждат в този ход опит за справяне със спада на печалбите. Той е резултат както от слабото търсене и грешките с наличностите, така и от бойкота на клиентите след отмяна на политиките си за многообразие, равенство и приобщаване.
Едновременно с това, акциите на компанията са спаднали с 28% от началото на годината, а тези от миналия месец бяха с 21% под очакванията на анализаторите.
Доставките директно от фабриките ще намалят разходите за транспорт, което ще направи и продуктът по-евтин. Въпреки това, американците се опитват да намалят домакинските си разходи, като първите стоки, от които се отказват, са дрехите и играчките - основен асортимент на американската компания.
Дали експериментът на Target ще се увенчае с успех, зависи от това каква част от продуктите на веригата се произвежда в страни извън САЩ. Резултатите ще са ключови за бизнес модела на компаниите, които залагат на бюджетни стоки с по-ниско качество.