Веригата за търговия с бързооборотни стоки T Market отчита оперативна печалба от 4,6 милиона евро или 9 милиона лева от дейността си на българския пазар през 2020 година. С ръст от 22,2% на приходите си у нас компанията е увеличила и пазарния си дял през изминалите 12 месеца, се посочва в официално съобщение на веригата.
За разглеждания период компанията е отворила 8 нови магазина в страната, включително в София, Пловдив и Стара Загора.
Като цяло собственикът на T Market - балтийската група MAXIMA GRUPĖ, е постигнала консолидираната оперативна печалба в размер на 374,7 милиона евро през изминалата година при таква от 333,4 милиона евро за предходната. Маржът на оперативната печалба на цялата група се подобрил от 8,3% на 8,9% през 2020 година.
През изминалите 12 месеца компанията е инвестирала 88,9 милиона евро или с 32 на сто по-малко от вложенията за година по-рано, възлизащи на 131,3 милиона евро.
"Въпреки по-ниските нива на общи инвестиции, в следствие на наложените ограниителни мерки от пандемията през 2020 година, MAXIMA GRUPĖ успя да увеличи мрежата си от магазини с 93 обекта, по-голямата част от които са на полския бранд STOKROTKA. Броят на магазините на MAXIMA GRUPĖ достигна 1323 магазина, спрямо 1230 на 31 декември 2019 година", посочват от компанията.
Подобно на повечето търговски вериги у нас, и T Market пусна свой онлайн магазин за доставки до дома.
"В тази трудна година успяхме да стартираме първия онлайн магазин на търговска верига у нас с доставки за София и Пловдив. И към момента оставаме единствените, които предлагат безплатна доставка към клиентите си чрез собствена мрежа за доставки. Продължаваме да увеличаваме броя на магазините си" , коментира генераленият директор на "Максима България" Петър Павлов.