Най-голямата верига за бързооборотни стоки във Великобритания - Tesco има ново оръжие в битката срещу германските дискаунтъри Lidl и Aldi. Компанията се опитва да спечели клиентите с ограничен бюджет с нова верига магазини с патриотичен оттенък, пише Bloomberg.
Tesco представи първия си магазин Jack's - кръстен на основателя на веригата супермаркети Джак Коен - в малък град на 130 км северно от Лондон. Продуктите от собствена марка, носещи червеното лого на Jack's и понякога украсени с британски знамена, съставляват повече от половината от асортимента в търговския обект.
"Намерението ни е да сме най-евтини в града", каза изпълнителният директор Дейв Люис по време на откриването на магазина в Чатърис.
Това е първият от между 10 и 15 търговски обекта, предлагащи продукти на ниски цени, които трябва да бъдат отворени през следващата година. С помощта на приложение на смартфона си купувачите могат да сканират избраните стоки, след като ги свалят от регалите, а накрая да ги платят. Tesco инвестира 20-25 млн. паунда в новите магазини.
С новата верига компанията се стреми да поддържа труден баланс, предизвиквайки дискаунтърите, но и избягвайки канибализирането на едноименната си и основна марка магазини с по-ниски цени.
Най-големият търговец на дребно във Великобритания води тежка битка с конкуренцията през последните години, като по-евтините вериги супермаркети като Lidl и Aldi отмъкнаха част от пазарния му дял.
Източник: Getty Images
Aldi държи 7.6% от продажбите на хранителни стоки на Острова, повишавайки дела си с 0.6% на годишна база, а Lidl увеличава дела си до 5.5%. Tesco се понижава с половин процент до 27.4%, според данните на Kantar Worldpanel.
Британските знамена върху млякото, зърнените храни и картофените чипсове, демонстрират британската им същност. Те отразяват тенденцията да се подчертае местният произход на хранителните стоки, което все повече вълнува клиентите.
Tesco обяви, че 8 от всеки 10 продукта в Jack's ще бъдат произведени във Великобритания. Използването на британския символ помага на компанията да се разграничи от германските си конкуренти Lidl и Aldi в период, когато британците изпитват засилено чувство за националното на фона на наближаващия Brexit.
Източник: Getty Images
Британските продукти са основен акцент в новата верига
Jack's ще бъдат традиционни физически магазини без възможност за онлайн пазаруване. 5 от новите обекти ще бъдат на места, от които Tesco е решила да се изтегли.
Търговската верига трябваше да се бори с консолидацията на пазара, като реши да придобие търговеца на едро Booker, малко конкурентът Sainsbury's да купи супермаркетите Asda от Walmart. Ходът очевидно се отплати, като Tesco обяви 10-ото си поредно тримесечие на растеж през юни, след като намали цените, за да отблъсне конкурентите си.
Акционерите във водещия британски търговец на дребно намират новия формат за интересна идея, тъй като използва излишното пространство и може да направи Tesco по-конкурентен.
"Ще бъде по-лесно за тях да преценят дали работи или не. Ако самостоятелният магазин с отстъпки не печели достатъчно, предполагам ще го затворят", смята Алисдеър МакКинън, инвестиционен мениджър в акционера на Tesco Scottish Investment Trust.