По-рано тази седмица стана ясно, че обещанията на Мъск за проеден път се оказват неосъществими. Компанията призна пред регулатора в Калифорния, че до края на годината няма да има напълно автономните електромобили, които основателят ѝ каза през януари, че ще са в производство.
Сега Tesla продължава да разочарова. На първо място, стана ясно, че компанията забавя плановете за експанзия на производствените мощности в Китай. Тя е спряла да купува земя, за разширяване на производствените мощности.
Освен спирането на разширяването на мощностите, компанията ще понижи и производството. Това е лоша на новина за феновете на електромобилите ѝ в Европа, защото вносът на Стария континент идва точно от Китай.
Другото разочарование отново идва от Поднебесната империя. Стана ясно, че продажбите ѝ там са се сринали с почти 30% през април спрямо март тази година, което е значително повече, отколкото анализаторите изобщо очакваха.
Поради тази причина акциите на компанията се сринаха с почти 7%.
От Tesla официално отдават изключително слабото си представяне на най-големия автомобилен пазар в света с напрежението между САЩ и Китай. Само че то не е от вчера - сагата между двете най-големи икономики вече се точи от години. Затова от Zero Hedge допускат, че става въпрос по-скоро за напрежение между Китай и Tesla.
Косвено може да се съди за това по третирането на компанията от местните медии. По-рано през месеца държавното издание Global Times публикува кадри, на които електромобил на компанията се забива в камион, при което водачът му умира на място. Също по-рано този месец в друга публикация Global Times констатираха, че продажбите на Tesla през второто тримесечие са "обречени".