Uber отчете най-голямата си загуба в историята през второто тримесечие на 2019 г. Компанията е загубила цели $5,2 милиарда, или по почти $57 милиона всеки ден.
Нещо повече, само три компании от индекса S&P 500 са загубили толкова много за цялата 2018 г., пише CNBC.
Компанията за споделени пътувания, която излезе на борсата през май, казва, че загубата се дължи до голяма степен на раздадените компенсации в акции. Ако този разход бъде изключен, загубата е "само" $1,3 милиарда, или с около 30% по-голяма от тази през предходния период.
Огромните компенсации в нормални са Силициевата долина, но тримесечната загуба все пак е огромна за инвеститорите, които са свикнали на компании, които са намерили пътя към печалбата преди да достигнат подобна висока пазарна оценка. Uber струва $67,3 милиарда, което я нарежда на 84-та позиция сред най-скъпите компании в S&P 500.
Акциите на компанията паднаха с 6% след публикуване на отчета.
По-разочароващи от печалбата за инвеститорите бяха приходите. Растежът на продажбите бе само 12% спрямо година по-рано - най-бавният темп в историята на компанията. Базираната в Сан Франциско компания отчете $2,87 милиарда приходи, докато анализаторите очакваха $3,05 милиарда.
"Смятам, че 2019 г. ще бъде годината, в която правим най-много инвестиции и през 2020-21 загубите ще започнат да намаляват", увери главният изпълнителен директор Дара Косровшахи.
През 2018 г. 26 компании от S&P 500 отчетоха загуба. Трите, които губят повече за година, отколкото Uber за три месеца, бяха General Electric ($20,6 милиарда), Kraft Heinz ($10,2 милиарда) и Newell Brands ($6,8 милиарда).