Uber Technologies съкращава 1/3 от маркетинговия си отдел в световен мащаб, пише Bloomberg. Причината: според главния изпълнителен директор на компанията Дара Хосровшахи действията идват в отговор на опасенията, че бизнесът се забавя.
Според него, част от екипите на Uber са твърди големи, което създава проблем в организацията на работата и води до неяснота относно отговорността за взетите решения. Оттам произтичали и посредствените резултати на компанията.
Хосровшахи е съобщил новината за кадровите промени на работниците в имейл в понеделник, 29 юли. Очаква се да бъдат освободени 400 служители.
"Днес се усеща чувството, че докато се издигнахме бързо, сме забавили темпото. Това обикновено се случва, когато компаниите стават по-големи. Но това е и нещо, което трябва да адресираме, и то бързо", пише изпълнителният директор на фирмата в електронното съобщение.
Съкращаването представлява около 1,6% намаление на целия персонал на базираната в Сан Франциско компания. Този ход представлява първата голяма реорганизация на отдела за маркетинг и комуникации, след като вицепрезидентът Джил Хейзълбейкър пое отдела миналия месец от Ребека Месина.
"Аз съм тук, за да спечеля състезание, което наистина, наистина има значение", заяви още той.
В допълнение към съкращенията, новата маркетингова организация ще разчита на двама висши лидери, един от които ще бъде Майк Стрикман. Той ще е вицепрезидент по маркетинг на ефективността и ще ръководи този отдел, след като наскоро се присъедини от TripAdvisor. Uber също планира да наеме вицепрезидент по глобалния маркетинг за другата висша позиция, която ще ръководи продуктите, брандирането и Uber Eats.
Новините идват, след като главният оперативен директор на Uber Барни Харфорд и главният директор по маркетинг Ребека Месина се оттеглиха от поста си в началото на юни. Изпълнителният директор Дара Хосровшахи каза по това време, че моментът е подходящ за опростяване на организацията на компанията и подготвянето ѝ за бъдещето, и след приключването на първоначалното ѝ публично предлагане.