Uber Technologies съкращава 1/3 от маркетинговия си отдел в световен мащаб, пише Bloomberg. Причината: според главния изпълнителен директор на компанията Дара Хосровшахи действията идват в отговор на опасенията, че бизнесът се забавя.

Според него, част от екипите на Uber са твърди големи, което създава проблем в организацията на работата и води до неяснота относно отговорността за взетите решения. Оттам произтичали и посредствените резултати на компанията.

Хосровшахи е съобщил новината за кадровите промени на работниците в имейл в понеделник, 29 юли. Очаква се да бъдат освободени 400 служители.

"Днес се усеща чувството, че докато се издигнахме бързо, сме забавили темпото. Това обикновено се случва, когато компаниите стават по-големи. Но това е и нещо, което трябва да адресираме, и то бързо", пише изпълнителният директор на фирмата в електронното съобщение.

Uber заплаши да се оттегли от Австрия заради нов закон

Uber заплаши да се оттегли от Австрия заради нов закон

Ако той бъде приет, тарифите на компанията ще бъдат определяни от общините

Съкращаването представлява около 1,6% намаление на целия персонал на базираната в Сан Франциско компания. Този ход представлява първата голяма реорганизация на отдела за маркетинг и комуникации, след като вицепрезидентът Джил Хейзълбейкър пое отдела миналия месец от Ребека Месина.

"Аз съм тук, за да спечеля състезание, което наистина, наистина има значение", заяви още той.

В допълнение към съкращенията, новата маркетингова организация ще разчита на двама висши лидери, един от които ще бъде Майк Стрикман. Той ще е вицепрезидент по маркетинг на ефективността и ще ръководи този отдел, след като наскоро се присъедини от TripAdvisor. Uber също планира да наеме вицепрезидент по глобалния маркетинг за другата висша позиция, която ще ръководи продуктите, брандирането и Uber Eats.

Новините идват, след като главният оперативен директор на Uber Барни Харфорд и главният директор по маркетинг Ребека Месина се оттеглиха от поста си в началото на юни. Изпълнителният директор Дара Хосровшахи каза по това време, че моментът е подходящ за опростяване на организацията на компанията и подготвянето ѝ за бъдещето, и след приключването на първоначалното ѝ публично предлагане.

Защо да пропуснете IPO-то на Uber

Защо да пропуснете IPO-то на Uber

Няколко фактора