Продажбите на смартфони в Китай през 2018 г. са спаднали с 15,5% в сравнение с предходната година до 390 милиона единици. Това съобщава Китайският институт по информационно-телекомуникационни технологии към Министерството на промишлеността и информатиката.

През декември м.г. на пазара са реализирани 33,5 млн. смартфона, което е със 17% по-малко от резултата за същия месец на предходната година.

Делът на смартфоните в общия обем на продадените мобилни телефони през 2018 година е достигнал отбелязва агенция Синхуа. Общо за миналата година доставките на мобилни устройства са спаднали с 15,6% до 414 млн. единици, включително и 391 млн. телефони, поддържащи 4G.

На мобилните телефони от китайските марки се падат 89,5% от общия обем на продажбите на местния пазар. В последните година китайските производители на такива устройства заемат все по-голямо място и на световния пазар.

Например, както съобщава Nikkei, през 2018 г. компанията Huawei е доставила в глобален план над 200 млн. смартфона, което представлява е годишен ръст н а продажбите с 30 на сто.

По данни на International Data Corp. (IDC) през 2017 г. Huawei е държал 10,4% от глобалния пазара на смартфони , заемайки трето място след Samsung Electronics (21,6%) и Apple (14,7%). В периода април - юни китайската марка за първи път с е изкачи на второто място, изпреварвайки Apple.

Според анализаторите от Gartner, през третото тримесечие на 2018 г. Huawei е реализирал с 43% повече смартфони на годишна база. Компанията затвърждава второто място сред световните лидери в бранша - пазарният дял на Huawei е 13,4% при 18,9% на Samsung и 11,8% на Apple. Най-вероятно китайската марка ще запази позицията си сред водещите производители и за цялата 2018 година.