Най-голямата хранителна компания в света Nestle повиши прогнозата си за ръст на глобалните продажби, въпреки кризата във веригите за доставки. Очакваният годишен растеж на продажбите ще е в размер на 6-7%, съобщават от компанията.
Хранителният гигант вече отчита увеличение при продажбите на дребно най-вече при биологичните й продукти. За третото тримесечие на годината увеличението при тях е в размер на 6,5%.
В изявление, от най-голямата хранителна група в света казват, че за първите 9 месеца на тази година нейната чиста печалба е нараснала със 7,6%, което надминава предварителните прогнози.
"Маржът на оперативната печалба, под натиска от високите разходи за суровини, също се очаква да бъде стабилен", се казва още в съобщението.
Базовият марж на оперативната печалба при търговия се очаква да бъде около 17,5%, което отразява първоначалните времеви закъснения между инфлацията на входящите разходи и ценообразуването.
Подобно на своите конкуренти, Nestle е изправена пред натиск върху маржовете от нарастващите разходи за входящи ресурси. Глобалните вериги на доставки са под нестихващо напрежение заради нови случаи на Covid-19 в Азия и недостиг на персонал в САЩ. Всичко това увеличава цената на продуктите.
През септември от швейцарската компания предупредиха, че инфлацията на разходите за входящи продукти вероятно ще бъде още по-висока през 2022-а година, което може поне временно да свие маржовете, докато увеличението на цените влезе в сила.
Тази седмица Danone също предупреди за нарастващ инфлационен натиск догодина, а от Procter & Gamble заявиха, че със сигурност ще повишат цените на продуктите си в САЩ, за да противодействат на по-високите разходи за стоки и товари.