Nestle планира нова инвестиция от 22 милиона лева през 2021 година, която ще включва разширяване и автоматизация на производствен капацитет на нови продукти. Това обявиха от компанията днес.
Според плана 18,8 милиона лева ще бъдат вложени в повишаване на производителността и разработване на нови продукти, а 3,1 милиона лв. в сегмент "Безопасност на хора/ продукти".
Nestle отчете 23 милиона инвестиции през 2020 година, включително в нови продукти, машини, нови технологии и модернизация, както и в областта на зелените цели, които си е поставила компанията.
Според изпълнителният директор на Nestle Петър Стоилов през 2021 година компанията очаква ръст на печалбата, но без да посочва конкретни числа.
През 2021 г. Nestle планира навлизане в нови подкатегории по отношение на вече съществуващи продукти. Компанията ще продължи и инвестициите в свои партньори и магазини.
По думите на Стоилов в началото на миналата година е имало спад в продажбите на вафли в единични опаковки и барове, но с отминаването на първа и втора вълна на заболелите има ръст в продажбите на т.нар. фамилни опаковки.
От компанията посочват, че направените инвестиции в обществото през 2020 година са 1,8 милиона лева и ще продължава със своите кампании "Живей активно", която е достигнала до 600 хил. българи през 2021 година и "Нестле за по-здрави деца!".
По отношение на зелените политики на компанията Nestle отчете 15% намаляване консумираната вода, 31% намаляване на генерираните въглеродни емисии, 32 тона по-малко хартия. За настоящата година амбицията на Nestle България е да намали разхода на вода с допълнителни 4% и да достигне 100% зелено електричество във всички свои помещения в България.
От компанията заявиха, че вече е факт и първият продукт с опаковка изцяло от разградима хартия - Smarties.
Един от най-популярните продукти на Nestle Kit Kat, който се произвежда във фабриката в София, към момента се изнася на 35 външни пазара - в множество страни в Европа, както и в Южна Африка, Мексико и Катар.