Walt Disney” се превърна в най-влиятелната марка в света благодарение на успеха на седмия епизод от космическата сага „Междузвездни войни: Силата се пробужда”. Това твърди базираната в Лондон консултантска компания „Brand Finance”.
Компанията оценява марката "Междузвездни войни" на 10 млрд. долара. Новият филм е спечелил 1 млрд. долара за рекордно кратко време в бокс офиса. Като цяло марката „Walt Disney” се оценява на 31 млрд. долара.
Второ място в списъка на най-влиятелните марки е за производителя на играчки – “Lego”, а трета е козметичната компания „L'Oreal”.
В топ 10 на най-влиятелната марки попадат още производителите на спортни стоки „Nike”, на козметика „Johnson's”, Coca-Cola, телевизия NBC и търсачката Google.
Най-скъпата марка отново е „Apple”, като стойността на компанията се оценява на 145,9 млрд. долара, следвана от „Google” с 94,1 млрд. долара и „Samsung” с 83,1 млрд. долара.
Един от най-големите губещи на миналата година е „Volkswagen” , чиято стойност се срина с 12 млрд. долара до 18,9 млрд. долара.