Продажбите извън граница на китайската Xiaomi са се завърнали на предкризисни нива, твърди главният финансов директор, цитиран от Reuters. Производителят на мобилни телефони отчете печалба, която се е удвоила през второто тримесечие благодарение на силен растеж на продажбите на по-скъпи модели.
Приходите растат с 3,1% през трите месеца до края на юни, до 53,54 млрд. юана ($7,77 млрд.), надхвърляйки очакванията на анализаторите. Приходите от бизнеса с телефони, който отговаря за около две трети от общите, намалява с 1,2% до 31,6 млрд. юана. Xiaomi е продала 28,3 млн. телефона през тримесечието, при 32,1 млн. година по-рано. (Оценките на Gartner са за 26,1 млн.)
Wang Xiang, действащ CFO, заяви, че продажбите на премиум телефони на чуждестранните пазари растат с 99,2% спрямо същия период на миналата година, като средната продажна цена расте с 11,8%. Компанията отчита "експлозивен растеж" в Европа, където доставките растат с 64,9%.
Приходите от чужбина растат с 10% на годишна база през второто тримесечие и вече отговарят за 44,9% от общите.
Благодарение на това компанията отчита оперативна печалба от 4,49 млрд. юана (129,8% повишение) и коригирана нетна печалба от 3,37 млрд. юана, при средна оценка на анализаторите от 2,24 млрд. юана.