Apple Inc. изпрати 2020 г. с най-печелившото си тримесечие в историята, пише The Wall Street Journal. Рекордните резултати на технологичния гигант се дължат на по-силното търсене на iPhone, както и на по-добри от очаквани продажби на MacBook и iPad заради работата от вкъщи.
През последните три месеци на 2020 г. Apple генерира $111,4 млрд. приходи. Компанията преминава границата от $100 млрд. за три месеца за първи път в историята. "Няма как да бъдем по-оптимистично настроени", заяви главният изпълнителен директор Тим Кук в интервю за изданието.
Бързото възстановяване на Китай след пандемията помага на компанията. Продажбите в Поднебесната империя растат с цели 57% спрямо същия период на миналата година. Продажбите обаче не растат само там. Европа бележи 17% ръст до $27,3 млрд., Америка — 12% покачване до 46,3 млрд., Япония — 33% до $8,3 млрд., а останалата част от Азия — 11% до $8,3 млрд.
Нетната печалба на Apple се покачва с 29% до $28,8 млрд., при прогноза на Уолстрийт за увеличение от 6,3%.
Производителят на iPhone отчете резултатите си насред най-важната седмица за корпоративните печалби в Америка това тримесечие. Tesla отчете шесто поредно тримесечие на печалба, а Facebook също записа рекордна нетна печалба, но предупреди, че несигурността около регулаторните ѝ проблеми и бъдещи ограничения в събирането на лични данни на потребители представляват заплаха за бизнеса ѝ.
В сряда главният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг посочи Apple като заплаха за бизнеса на социалната мрежа. Причината за острите думи са нови защити, които Apple ще въведе в операционните си системи, които ще дадат повече контрол на потребителите относно каква информация споделят с различните приложения, включително с тези на Facebook.
Акциите на Apple се покачиха с 84% през последната година.
Приходите от iPhone се покачват със 17% до $65,6 млрд. през последните три месеца на 2020 г., като така отговорят за 59% от общите. Анализатори изчисляват, че Apple е успяла да достави 90,1 млн. iPhone, като така изпреварва рекорда на Samsung от началото на 2014 г., когато южнокорейската компания продаде 88,5 млн. само за три месеца.
Продажбите на Mac растат с 21%, а на iPad — с 41%. Търсенето на лаптопи бе подкрепено както от пандемията, така и от феноменалния нов чип M1, разработен от Apple.
Продажбите на устройства като Apple Watch и AirPods се покачват с 30%, а бизнесът с услуги на компанията расте с 24%.