HNA Group е успяла да намали един от най-големите дългове в корпоративен Китай, продавайки десетки активи. Китайският конгломерат, който спечели и концесията за летище "Пловдив", но после се отказа, ще трябва обаче да продължи да намалява задълженията си, ако иска да възвърне доверието на инвеститорите, пише Bloomberg.
Общият дълг е намалял с 9,5 процента до 541,6 милиарда юана ($79 милиарда) към края на юни, спад от около $8,3 милиарда спрямо края на миналата година. Това е първият път, в който дългът на компанията намалява поне от 2005 г. насам.
По-ниската задлъжнялост може да намали напрежението за компанията, която зае десетки милиарди долари, за да финансира покупки като дялове в Deutsche Bank AG и небостъргачи в Манхатън. Но дългът остава висок и резултатите засега не са достатъчно добри, за да върнат доверието в нея.
HNA, заедно с други дружества като Dalian Wanda Group Co. и Anbang Insturance Group Co., обръщат посоката, след като бяха начело на безпрецедентно изкупуване на активи по цял свят. В крайна сметка те си спечелиха гнева на китайското правителство и притеснения заради неустойчивите нива на дълг.
През тази година HNA е продала активи за над $17 милиарда. Голяма част от тях идват от продажбата на дяловете в Hilton Worldwire Holdings Inc. Очакват се постъпления от още милиарди, след като компанията продаде дяловете си в Avolon Holdings Ltd. и Radisson.
Помощ ще дойде и от китайското правителство, което през юни обеща да помогне на компанията да намери свежи средства, стига HNA да продаде част от активите си и да спре диверсификацията чрез придобивания. Основният ѝ бизнес са пътуванията.
HNA плаща едни от най-големите лихви по заемите си в света, но сега успя да ги намали със 7,4 процента.