Принц Уилям и съпругата му Кейт съобщиха, че чакат трето дете само преди дни, но компаниите вече усещат възможността да изкарат допълнителни приходи от радостното събитие. От производители на бебешки продукти до продавачи на дрехи и букмейкъри - всички протриват ръце заради добрата новина, пише CNN.
"Това е невероятна маркетингова възможност за производители и продавачите на бебешки продукти, които могат да създадат промоционални кампании около радостното събитие", казва Дейвид Хей, главен изпълнителен директор на Brand Finance. По оценка на Центъра за изследване на търговията на дребно компаниите могат да очакват около 100 милиона паунда (130 милиона долара) допълнителни продажби заради лудостта, която ще обземе британците покрай третото бебе.
Ръстът ще продължи и далеч след раждането на бебето. Модните брандове, които получат одобрение от кралското семейство, се изкупуват веднага. Така например производителят на дантеления шал за 100 долара, носен от принцеса Шарлот в деня, в който тя бе показана за първи път пред света, отчете рекордни продажби.
Букмейкърите също се надяват на повишени печалби. Те вече предлагат възможност хората да залагат на пола на бебето, както и на името му. В момента фаворити са Алис, Джеймс и Артур.
Освен конкретните сектори, икономиката на цяла Великобритания може да нарасне благодарение на третото кралско бебе заради повишения интерес към кралското семейство и повечето туристи.