Глобалният пазар на бира ще генерира по 688,4 милиарда долара от продажби до 2020 г. Така погледнато за производителите е достатъчно да имат едва няколко процента пазарен дял, за да правят милиардни печалби.
През последните години консумацията на пиво расте с нарастващото потребление в Китай. Това е и причината 4 от топ 10 на най-продаваните марки бири да са китайски. Ето и кои точно брандове влизат в класацията за най-купуваните бири, направена върху данни на Euromonitor и цитирана от Business Insider:
10. Coors Light – 1,3% пазарен дял
Това е най-голямата канадска марка бира. Тя е светла и освежаваща с 4% съдържание на алкохол. Най-много Coors Light пият в САЩ, Канада и Великобритания, а от 2008 г. брандът може да бъде намерен и в Азия.
9. Brahama – 1,5% пазарен дял
Това пиво е най-известното в Бразилия. То има две разновидности – Brahama с 4,3% алкохол и Brahama Chopp с 5%. Създадена през 1888 г. днес компанията е собственост на гиганта на пазара Anheuser-Busch InBev.
8. Harbin – 1,5% пазарен дял
За най-старата пивоварна в Китай се смята тази на Harbin, която носи името на града, в който е създадена. Тя е лека бира, сервирана леденостудена. Тази марка, както и много други от тези в списъка, е собственост на Anheuser-Busch InBev.
7. Heineken – 1,5% пазарен дял
Фирмата е основана през 1864 г. от Джерард Хайнекен в Холандия. Днес тя е един от лидерите на пазара. Бирата Heineken е светла, лека и с приятен леко сладък вкус. Алкохолното съдържание е 5%.
6. Yanjing – 1,9% пазарен дял
Тази китайска марка е била създадена през 1980 г. От 1995 г. тя става официалният бранд бира на Китай и се сервира във Великата зала на народа в Пекин.
5. Skol – 2,1% пазарен дял
Skol е била създадена съвместно от пивоварни от Великобритания, Канада, Швеция и Белгия през 1964 г., а сега е международна марка. Силата на алкохола в нея варира в зависимост от това на кой пазар се продава, но все пак е една от най-леките бири в класацията. Собственик на бранда в момента е Anheuser-Busch InBev.
4. Budweiser – 2,3% пазарен дял
Може да се каже, че това е най-известната марка в англоговорещия свят, популярен с кихлибарения си цвят и освежаващ вкус. Тя започва да се произвежда в средата на 19 век в САЩ. Днес тя се продава на повече от 80 пазара по света.
3. Bud Light – 2,5% пазарен дял
Този бранд отново е американски, като излиза на пазара през 1982 г. и е “побратима” на Budwеiser. Тази бира обаче съдържа по-малко захар и е по-малко калорична от другата марка.
2. Tsingtao – 2,8% пазарен дял
Обикновено Tsingtao се продава в бутилки от 640 милилитра и се сервира във високи чаши с лед. Едноименната пивоварна е била създадена от германци в Хонконг в началото на 20 век. Това е най-продаваният китайски бранд бира в САЩ.
1. Snow – 5,4% пазарен дял
Въпреки че продажбите на Snow са основно в една страна, тя е най-популярната марка бира в света. Най-много обаче тя се консумира в Китай. За последните 10 години продажбите на компанията са скочили с рекордните 573%, като през 2005 г. брандът е бил едва на 11-о място в света.