Airbnb става световен олимпийски партньор за Олимпиадата в Токио през 2020 г., пише Business Insider.
Платформата за краткосрочно наемане на жилища заяви, че партньорството с Международния олимпийски комитет (МОК) ще обхване пет олимпиади и параолимпийски игри през следващите девет години. Наред с олимпийските игри в Токио през следващата година това включва: зимните и летните игри в Пекин 2022 г., Париж 2024 г., Милано 2026 г. и Лос Анджелис 2028 г. Всичките тези градове са сред големите пазари на компанията.
Източници, близки до фирмата, оценяват сделката на около 500 млн. долара, като тя включва значителна сума за МОК, както и поемане на разходите за услуги, които Airbnb ще предостави като безплатно настаняване на спортисти и ръководители.
Президентът на МОК Томас Бах заяви, че партньорството няма да замени Олимпийското селище, където обикновено са състезаващите се спортисти, а ще се основава на гаранция за настаняване на посетители, семейства на спортисти и официални лица, като ще намали нуждата приемащите градове неустойчиво да инвестират в нови хотели. Причината е, че хиляди хотелски стаи трябва да бъдат изградени за настаняване на спортисти и туристи и често след края на събитието градовете се оплакват от неизползваема инфраструктура.
Със спонсорството, базираната в Сан Франциско компания се присъединява към корпоративния елит от компании като Coca-Cola, Alibaba, Toyota, Visa, които са част от "световната спонсорска програма" на Международния олимпийски комитет.