Триумфът на онлайн пазаруването от 2020 г. научи потребителите да селектират онлайн магазините не само по изгодни цени, но и по условия, и обслужване.

Възможност за преглед на стока или възможност за връщане се оказват ключът към ръста във вашите продажби. За редовните онлайн "шопъри", да върнат продукт не бива да се вижда непостижимо. От друга страна това не е заплаха за приходите на магазина, а установяване на доверие в бранда и продуктите. Истина ли е, че търговците с Политика за връщане са по-надеждни? Как се оценява тази добавена стойност?

Какво е Политика за връщане на стоки?

"Политика за връщане" са правилата, създадени от търговците, за обработване на заявки, които получават от клиенти относно връщане на стока.

Правилата за връщане са част от бизнес модела на всеки търговец. Най-често служат като инструмент, чрез който се повишава и гарантира качеството на стоката, която се предлага. По този начин заставате зад своите продукти. Спечелване на клиентско доверие е в основата на създаването на подобна политика. Липсата на такава най-често води до загуба на клиент, тъй като той изпитва несигурност при пазаруването. (Това ли е точният размер?; Този цвят дали ще ми пасне?...)

Проучване* относно връщането на стоки при онлайн пазаруването през 2020 г. ясно извежда факта, че 30% от стоките, закупени онлайн, се връщат. 92% от запитаните клиенти биха пазарували отново от онлайн магазин, ако процесът по връщане на стоки е лесен и разбира се, с ясни условия.

Добрата политика за връщане се оказва решаващ фактор за успеха на онлайн търговията.

Върнатата стока не е загубен клиент, тя е потенциал за постоянен клиент.

Как да създадете добра политика за връщане?

Приоритет е съдържанието - то трябва да бъде написано разбираемо и достъпно за всеки потребител. Избягвайте по-специфична терминология, за да не объркате четящия, но не забравяйте, че текстът трябва да бъде съобразен с правните норми.

Старайте се постоянно да актуализирате "Политиката за връщане", за да отговаря на обстановката. Например, ако предвиждате забавяния, породени от логистични проблеми, удължете срока за връщане.

Лесна на теория, добрата политика за връщане понякога е наистина сложна за изпълнение.

За щастие, вече съществуват решения, които ви улесняват в пътеката към връщане на пратка с 2 клика. Ако почерпите вдъхновение от големите брандове на пазара, може да откриете също практични примери за това как лесно да уредите този процес. Заявка за връщане през сайта, а защо не и готов документ за връщане, с който клиентът директно може да остави пратката си при куриера. От куриерска фирма Еконт вече предлагат услуга за автоматично създаване на такъв документ към всяка пратка. Процесът по заявяване е леснодостъпен и изисква само един клик.

Решенията са различни и зависят от това как сте уредили процесите, които стоят зад вашия онлайн магазин. Едно е сигурно - добрата политика за връщане притежава потенциала да превърне новите клиенти в редовно пазаруващи от магазина ви.

*Проучване на Invesp Conversion Rate Optimization Company, 11 Април 2021г.