Нискобюджетната самолетна компания easyJet съобщи, че кибератака е довела до разкриването на личната информация на 9 милиона клиенти, пише "Гардиън".
Британската компания подчерта, че са разкрити имейли и подробности за пътувания. В съобщението се пояснява, че е открадната информация за 2208 кредитни карти. Компанията вече уведомила засегнатите с кредитните карти, а с останалите ще се свържи през "следващите дни".
От easyJet увериха, че към момента няма доказателства за някакви злоупотреби с изтеклата информация. Авиопревозвачът се извини за инцидента.
Междувременно през миналата седмица основателят на easyJet сър Стелиос Хаджи-Йоану предложи £5 млн. на всеки служител на компанията, който му предостави информация, благодарение на която сделката на бюджетната авиолиния за 107 самолета от Airbus може да бъде провалена.
Хаджи-Йоану прекара последните месеци в опит да спре поръчката за £4,5 млрд., която, по думите му, ще остави компанията без достатъчно средства, с които да оцелее от коронакризата.
В отворено писмо предприемачът, който притежава една трета от компанията, заяви, че "easyJet в момента се управлява от определени директори, които мога да определя само като "мошеници". Това е искреното ми мнение".



USD
CHF
EUR
GBP