Шведският гигант в модния бизнес H&M изпревари лидерът в индустрията – испанската Inditex, на пазара в България.

През 2015 г. продажбите на компанията са по-големи от тези на марките Zara, Pull & Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius и Oysho взети заедно, показват изчисления на в-к “Капитал”.

Шведската корпорация отчита ръст на приходите си от 28,8% у нас, като общата им сума достига 95,4 милиона лева. За сравнение тези на собственика на Zara и останалите брандове е нараснала с три пъти по-бавен темп – с 8,87 на сто.

Силен ръст в приходите и печалбата на Zara

Силен ръст в приходите и печалбата на Zara

Чистата печалба се покачва с 6% — до 554 млн. евро

За миналата година H&M регистрира и слабо повишение на печалбата си за сметка на Inditex, чиято печалба върви надолу.

В същото време магазините на шведския бранд в България са близо два пъти по-малко – 18, докато тези на испанския гигант наброяват 33.

Тенденцията в глобален мащаб обаче е различна. Inditex е неоспорим лидер по продажби в модната индустрия, следвана от шведския си конкурент и американската GAP.

Студената пролет "изяде" печалбите на H&M

Студената пролет "изяде" печалбите на H&M

Акциите на шведската марка вървят надолу