Най-големият търговец на дребно във Великобритания - веригата супермаркети Tesco, отвори първия си безкасов магазин в центъра на Лондон. От компанията заявиха, че техният обект в High Holborn е преобразуван изцяло така, че да позволи на клиентите да пазаруват и плащат, без да има нужда нито да сканират даден продукт, нито да използват касата.
Новият формат е известен като GetGo и става все по-популярен в Европа, следвайки примера на подобни магазини, открити първо от Amazon. В случая с новия британски обект, клиентите трябва просто да използват приложението Tesco.com на мобилните си телефони, за да вземат нужните им хранителни стоки, след което просто могат да си тръгнат. Без самите да извършват каквото и да е плащане.
От Tesco казват, че смарт нехнология в "комбинация от камери и сензори за тегло" ще установява какво са взели клиентите и ще ги таксува за продукти директно през приложението, след като напускат магазина. Въпросната технология се предоставя от израелския технологичен стартъп Trigo, който вече си партнира със супермаркети в Германия и Нидерландия.
Изпълнителният директор на Tesco - Кевин Тиндал, заяви, че "тази нова иновация предлага безпроблемна проверка на клиентите в движение, като им помага да спестят доста време".
Tesco не е единственият супермаркет, който експериментира с безкасовите смарт технологии във Великобритания. Главният изпълнителен директор на групата за анализ на дребно Retail Economics - Ричард Лим, коментира, че "ходът на Tesco отразява начина, по който се развива индустрията".
Amazon вече има три подобни магазина в Лондон, които са доста успешни. Първоначално компанията внедри иновативната технология в американския град Сиатъл през 2018-а година. Към днешна дата вече има над 6 милиона редовни клиенти. От британската верига супермаркети се надяват да последват този пример.
Според най-новите данни, приходите на Tesco са скочили с 5,9% до 30,4 млилиарда британски лири за първото полугодие на годината, в сравнение със същия период на 2020-а. Оперативната печалба на компанията също се е увеличила - с 28% - до 1,3 милиарда лири за същия период. Основната причина за това е огромният ръст на онлайн продажбите.
naskotop
на 19.10.2021 в 15:17:40 #1Ето! - знаех си аз, че Брекзит ще ги остави без нископлатени работници... ;)