Инфлацията в САЩ може да е най-високите от десетилетия насам, Европа да е в разгара на кървав конфликт, а десетки милиони граждани в Китай остават в изолация, но за френска мултинационална компания, известна като производител на луксозни стоки LVMH бизнесът процъфтява. Конгломератът е производител на луксозни стоки от търговските марки Louis Vuitton, Givenchy, Guerlain, Chaumet, Moët & Chandon, Hennessy и други.
Френската компания показа силни резултати за първото тримесечие. Приходите й възлизат на 18 милиарда евро, или с 29% повече в сравнение със същия период на миналата година. Ръстът се дължи най-вече на продажбите на марките Louis Vuitton и Dior.
Как инвазията на Русия в Украйна се отразява на луксозната индустрия?
Бизнесът на LVMH до голяма степен остана в страни от последиците от конфликта, най-вече защото и Украйна, и Русия са по-незначителни пазари за марките на компанията. Въпреки че Русия доставя голяма част от диамантите в света, компанията заяви, че не е имала проблеми с намирането на други суровини за своите марки бижута като тези от марката Bvlgari.
Как LVMH се справя с инфлацията?
LVMH повиши цените за повечето си марки, включително Louis Vuitton. Очаква се компанията очаква да направи още увеличения през следващите месеци. Въпреки по-високите цени на LVMH, богатите клиенти не се отдръпват.
Локдауните в Китай
Въпреки че все още е твърде рано да се оцени пълното въздействие на блокирането в Китай, особено в Шанхай, компанията не се тревожи и за това в дългосрочен план.
Според ръководството на LVMH продажбите ще се свият през второто тримесечие, но се очаква покупките да се възстановят отново, след като блокирането се отмени.